107 نفر در 3 روز اول تعطیلات بر اثر تصادف جان باختند


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816596

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تعداد فوتی های تصادفات نسبت به تصادفات فوتی بیشتر شده است، گفت: در سه روز گذشته 107 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار تیمور حسینی با اشاره به بیشترین تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی گفت: تاکنون بیشترین تصادفات فوتی در سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، بوشهر و کرمان رخ داده است.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور، بیشترین افزایش تردد در جاده های استان های گیلان، مازندران، همدان و مرکزی رخ داد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی گفت: در محور چالوس (جنوب به شمال) در شهرستانک، زنگوله و سیاه بیشه و محور کرج – قزوین، مهرشهر شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم. .


بارش برف و باران در محورهای 4 استان

حسینی با اشاره به شرایط جوی حاکم بر محورهای مواصلاتی گفت: در برخی از محورها در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و استان گیلان بارش برف و باران گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور، سبقت غیرمجاز و عبور از لاین چپ در وسط جاده، سرعت غیرمجاز و ناتوانی در رانندگی را بیشترین علت تصادفات دانست و گفت: 37 درصد تصادفات فوتی و فوتی واژگونی بوده است.

وی با اشاره به بیشترین تعداد تصادفات گفت: 26 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 2000 و 21 درصد تصادفات نیز از ساعت 12:01 تا 1600 بوده است.


مرگ و میر 22 درصد کاهش یافته است

حسینی گفت: با توجه به خانوادگی بودن اکثر سفرهای نوروزی و افزایش تردد مسافران جاده ای، تعداد فوتی های تصادفات نسبت به تعداد تصادفات فوتی افزایش یافته است، بنابراین 22 درصد کاهش تصادفات فوتی داریم. اما در تعداد فوتی ها این درصد به 12 درصد کاهش یافته است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تصادفات جرحی 14 درصد، فوت 107 نفر 12 نفر کاهش و تردد 29 درصد افزایش داشته است.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه بعد از طرح نوروزی شاهد شش حادثه رانندگی با بیش از سه کشته بوده ایم، گفت: پس از اجرای پروژه در مجموع 107 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند، اما این آمار کمی کمتر از افزایش ترافیک است، اما فکر می کنیم حتی یک نفر کشته و مجروح شده است، بنابراین از رانندگان می خواهیم قوانین و مقررات را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید