11 طرح پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909204

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری از تصویب ۱۱ طرح تحقیقاتی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کوگیلویه و بویراحمد، در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، استفاده از ظرفیت بالای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در پروژه های تحقیقاتی.

در این جلسه از مجموع 16 طرح ارائه شده به کارگروه پژوهشی استان، 11 طرح آموزشی و پژوهشی برای سال 1401 به تصویب دستگاه های اجرایی رسید.

سید جواد هاشمی مهر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را در طرح های پژوهشی ضروری دانست و افزود: مدیران طرح های پژوهشی برنامه محور را در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از تمرکز فعالیت های تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی در زمینه گیاهان دارویی دارد که این امر موجب توسعه می شود. استان با توجه به این مهم و فرآوری گیاهان دارویی نقش ارزنده ای ایفا می کند که به اقتصاد این استان کمک می کند.

هاشمی مهر توسعه مراکز آموزشی و پژوهشی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مراکز باید در استان گسترش و ارتقا یابد تا تاثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت علمی خوبی در استان داریم، گفت: برای کمک به توسعه استان باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فعالیت های پژوهشی در بخش های مختلف را نیازمند دانش و مدیریت علمی دانست و افزود: کارهای پژوهشی در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توجه به موضوع پژوهش یکی از موارد مهم است. نیازهای دنیای امروز . .

هاشمی مهر ضمن تاکید بر کاربردی بودن طرح های تحقیقاتی گفت: طرح های پژوهشی که حاصل تلاش پژوهشگران است باید بر اساس نیاز جامعه باشد و این طرح ها قابلیت اجرا داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید