1100 واحد در اراک در حال ساخت است


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881979

زندیه وکیلی گفت: در خصوص طرح مسکن ملی، 61 هزار واحد از سهم استان مرکزی و 19 هزار واحد از سهم اراک برای شهر جدید امیرکبیر و مهاجران و بخش زیادی از مسکن در شهر جدید. کلانشهرها باید در شهر جدید ساخته شوند، در حال حاضر بیش از 1100 واحد در اراک در حال ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از پروژه های نیمه تمام استان مرکزی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و عملیات نصب و ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) انجام می شود. تکمیل و تالار مرکزی نیز تکمیل و 5 کیلومتر از محور آهنگران – ساروک تعریض و آسفالت و افتتاح شده است.

زندیه وکیلی بیان کرد: همچنین سالن ورزشی روستای خسروبیگ نیز آماده افتتاح و تعدادی زمین چمن نیز آماده است و تا پایان سال 95 چمن ها به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: برنامه ها در زمینه آلودگی هوای اراک با جدیت دنبال می شود و در جلسات کاهش آلودگی هوا بررسی کلیات طرح کاهش آلودگی هوا مطرح شد و جمع بندی انجام شد و می توان گفت طرح بازنگری شده است. حدود 50 درصد از مصوبات و اقدامات این طرح اجرا شده است.

وی افزود: کاهش آلودگی یک اقدام مستمر است و نباید رها شود و پس از بهبود شرایط باید موارد مربوطه پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: حذف دیگ های قدیمی شرکت ایرالکو نقش زیادی در کاهش آلایندگی داشت، انتقال آنودایز هنوز انجام نشده است اما مطابق با سوختن سوخت نیروگاه حرارتی شازند از تمام ظرفیت علمی و دانشگاهی برای فیلترینگ استفاده شد، از شرکت درخواست شد مقرر شد کاهش گوگرد در نفت کوره پیگیری شود، البته در ابتدا تلاش بر این است که این صنعت به گازسوز تبدیل شود. و توسعه فضای سبز منطقه که در 500 هکتار از 1000 هکتار در منطقه سیبک اجرا شده است.

وی یادآور شد: در خصوص اقدام ملی مسکن 61 هزار واحد از سهم استان مرکزی و 19 هزار واحد از سهم اراک برای شهر جدید امیرکبیر و مهاجران و بخش زیادی از مسکن در کلانشهرها است. باید در شهر جدید ساخته شود، هم اکنون بیش از 1100 واحد در اراک در حال ساخت است.

زندیه وکیلی بیان کرد: در شهر اراک زمین دولتی برای ساخت 8100 واحد وجود نداشت که پرداخت کمک های مردمی بسیار کمتر از هزینه زیرساخت در اراضی با فاصله کمی از شهر است.

وی خاطرنشان کرد: شوراها را مردم ایجاد می کنند و عموما در بحث انتخاب شهردار تعاملاتی برای انتخاب افراد شایسته انجام می شود و پیشنهادات و تذکرات فقط برای پیشرفت کارها و شهر انجام می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید