12 محله محبوب و ارزان پایتخت برای اجاره

12 محله محبوب و ارزان پایتخت برای اجاره

صاحب یک خانه دو خوابه ساده در مرکز تهران 200 میلیون می گیرد و اجاره ماهانه آن را 10 میلیون تعیین کرده است. با نصف این بودجه، گزینه های بهتری در جنوب تهران وجود دارد

قیمت و اجاره آپارتمان در شمال و جنوب تهران بسیار بالاست. به همین دلیل بسیاری از مستاجران مجبور می شوند در شمال و مرکز تهران زندگی کنند و مستقیم به محله هایی بروند که طبق آمار رسمی جزو ارزان ترین گزینه ها هستند. شاید از ما نشنیده باشید اما معمولاً فروشندگان و صاحبخانه ها در شهرهای اطراف تهران قیمت های خود را نزدیک به محله های ارزان پایتخت و اکنون شهرهایی مانند شهرقدس، پردیس، شهریار، ملارد و … تعیین می کنند. مکان های ارزان برای اجاره نیز محبوب شده اند.

طبق گزارش فرارو؛ طبق آمار رسمی یافت آباد در ارزان ترین نقطه تهران واقع شده است. مرکز آمار می گوید متوسط ​​قیمت مسکن های رسمی منطقه 18 در زمستان سال گذشته حدود 27 میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. همانطور که بسترهای خرید و فروش املاک ادعا می کنند، میانگین ارزش های ارائه شده توسط فروشندگان در یافت آباد هم اکنون تقریباً در همین محدوده است.

شهر ولیعصر تهران یکی دیگر از مناطق واقع در منطقه 18 پایتخت است و جمعیت نسبتا زیادی در دل خود جای داده است. به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم می شود و به دلیل دارا بودن کارگاه های بزرگ و متعدد مبلمان و سایر کالاهای چوبی و پوشاک و آهنی به یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی جنوب تهران تبدیل شده است.

خانی آباد نو یکی از محله های منطقه 19 تهران و در جنوب پایتخت واقع شده است. از جنوب به اتوبان آزادگان متصل است که معمولاً فروشندگان و صاحبخانه ها نسبت به شرق، غرب و مرکز تهران پول کمتری دریافت می کنند. آمارهای رسمی حاکی از آن است که خرید یک متری آپارتمان مسکونی در منطقه در 28 آذرماه سال گذشته به طور متوسط ​​متری 31 میلیون تومان هزینه داشته و بر اساس آگهی های منتشر شده اخیر این رقم به 36 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

شهریار حدود 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد و با ماشین در حدود نیم ساعت می توان به این مسافت رسید. عروس و دامادی را تصور کنید که در همان ابتدای زندگی مشترک، شهریار را به جای تهران برای اجاره انتخاب می کنند و برای این کار بودجه ای بیش از 100 میلیون پیش پرداخت و پنج میلیون اجاره در ماه ندارند. با همین بودجه، گزینه هایی برای آنها در شهریار وجود دارد که مشاوران املاک در ملاقات با مشتری، آنها را به عنوان یک واحد با امکانات کامل معرفی می کنند.

فاز 11 پردیس از تمام فازهای این شهر به تهران نزدیکتر است. دقیقا در غربی ترین نقطه این شهر قرار دارد و فاصله آن با پایتخت ۲۵ کیلومتر است. تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مهر در فاز یازدهم پردیس قرار دارند و همین جمله کافی است تا یکی از مقاصد برتر مستاجران تهرانی باشد.

اسلامشهر یکی دیگر از شهرهای نزدیک تهران است که از شرق به شهرری، از جنوب به رباط کریم و از غرب به شهریار می رسد. عموماً برای تعیین قیمت آپارتمان و اجاره در شهرهای اطراف تهران مانند محله های ارزان پایتخت از همین فرمول استفاده می شود. یعنی هر چقدر در یافت آباد و شهرستان ولیسر با 100 میلیون پول پیش و پنج میلیون اجاره آپارتمان 70، 80 متری امکان اجاره وجود دارد، با این بودجه به همین راحتی می توان خانه ای در اسلامشهر پیدا کرد.

تهرانسر در منطقه 21 می باشد. یعنی غرب تهران. در مقایسه با محله هایی مانند سعادت آباد، پونک و صادقیه، قیمت آپارتمان در تهرانسر کمتر است و طبق آمار مرکز آمار متوسط ​​قیمت منازل مسکونی در این نقطه از پایتخت متری 43 میلیون تومان است. این رقم هم اکنون با احتساب تبلیغات و ارقام پیشنهادی جدید به حدود 50 میلیون تومان رسیده است.

فاز یک اندیش را باید از حوزه های مهم بازار مسکن این شهر بدانیم. در این نقطه از شهر اندیشه که فاصله چندانی با شهریار ندارد، چند سالی است که ساخت و ساز آپارتمان های بالای چهار طبقه ممنوع شده است. حالا کسی که 100 میلیون پیش‌پرداخت دارد و می‌تواند 5 میلیون اجاره بدهد، در مرحله اول ایده می‌تواند خانه‌هایی را بگیرد که با امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ اجاره داده می‌شوند.

قیمت آپارتمان در چیتگر نسبت به بسیاری از مناطق جنوبی و مرکزی تهران بالاتر است. اما برای کسی که نمی خواهد در آن مناطق اجاره کند، این یک گزینه اقتصادی در نظر گرفته می شود. آمارها نشان می دهد در دی ماه سال گذشته برای هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه چیتگر حدود 51 میلیون رد و بدل شده بود که اکنون با احتساب آگهی های منتشر شده این رقم حدود 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

جنت آباد در منطقه پنج تهران قرار دارد که پس از افتتاح بزرگراه همت – آبشناسان به سه قسمت شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شد. به طور سنتی حجم معاملات ملکی در منطقه پنج تهران بیش از سایر مناطق پایتخت است و تنها در دی ماه سال گذشته 15 درصد از کل معاملات ملکی در تهران در این زمان منعقد شده است.

آسیاب ملارد یکی از مناطق کمتر شناخته شده استان تهران است. وقتی به نقشه نگاه می کنیم متوجه می شویم که آسیاب ملارد درست در شمال غربی استان تهران قرار دارد و حدود 45 دقیقه با مرکز شهر تهران فاصله دارد. در سر آسیاب ملارد آپارتمان 60 متری مبله آگهی شده مبلغ ودیعه آن 150 میلیون است و مالک اجاره نمی گیرد. شاید به خاطر همین پرونده ها بود که آسیاب ملارد به یکی از فرصت های اقتصادی مستاجران تهرانی تبدیل شد.

شهرقدس در غرب تهران و در حدود 25 کیلومتری میدان آزادی قرار دارد. برخلاف پردیس و پرند که از شهرهای جدید استان تهران هستند، قدمت شهر قدس به دهه 60 برمی‌گردد و با مترو وردورد تا 10 کیلومتری قابل دسترسی است. در شهر قدس یک بلوک 80 متری نوساز با امکانات کامل 70 میلیون پیش پرداخت و 5 میلیون اجاره در ماه اجاره می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید