120 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اراک اختصاص یافت


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884877

رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی 120 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اراک اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سکینه هاتون مهدیان پور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب : در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی 1200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اختصاص یافت. طرح استان

مهدیان پور گفت: 600 میلیارد ریال از سوی وزارت فرهنگ و رهبری و 600 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه فرهنگی از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

وی تاکید کرد: در سفرهای رئیس جمهور به تمامی پروژه های عمرانی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبار مناسبی در نظر گرفته می شود تا پروژه هایی که مربوط به بیت المال است مورد استفاده قرار گیرد و در اختیار شهروندان قرار گیرد. زیبایی این فضاهای فرهنگی که ناشی از نیمه کاره باقی مانده دولت های قبلی است باید موفق باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی، تصریح کرد: در این سفر یک روزه دکتر بابک اوگاهی، رئیس اداره کل و سرپرست معاونت مجلس شورای اسلامی امور حقوقی و استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پروژه کتابخانه. وی از مرکز شهر اراک بازدید و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی افزود: 13 طرح و پروژه فعال در استان وجود دارد و راه اندازی کتابخانه مرکزی اراک با 18 هزار و 500 متر مربع از پروژه های شاخص است و این طرح در هفت طبقه شامل دو طبقه پارکینگ و پنج طبقه در حال ساخت است. از فضاهای مختلف کتابخانه ای برخوردار است و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدیان پور بیان کرد: این طرح با وام های تملک سرمایه استان آغاز شد و با توجه به اهمیت پروژه که بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور است، آزادسازی اعتبارات در سفر ریاست محترم جمهوری، اتفاقی فرخنده برای دوستداران این کتابخانه است. فرهنگ استان

وی افزود: امیدواریم با تخصیص 1200 میلیارد ریال برای سفر ریاست جمهوری، این پروژه عظیم فرهنگی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و پس از تکمیل و تحویل ساختمان، مراحل تجهیز، جذب نیرو و خرید انجام شود. منابع از کتابخانه های عمومی کشور آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید