1200 سایت کالای قاچاق می فروشند


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844498

معاون وزیر صمت گفت: کالای قاچاق در 1200 سایت در کشور به فروش می رسد که به زودی با هماهنگی دادستانی بررسی می شود و بازار لوازم خانگی آرام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی برادران در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا توضیح داد: در سال‌های اخیر شبکه بانکی و عمده‌فروشی برای توزیع کالاهای غیراستاندارد قاچاق بر خلاف منافع ملی و حمایت از مصرف‌کننده تشکیل شده است. برخلاف قوانین کشور عمل می کنند.

معاون وزیر صنعت دولتی صمت افزود: برنامه ما در مرحله اول این است که با اصناف و ناودان ها و ; به عنوان مثال کالای قاچاق در 1200 سایت کشور به فروش می رسد که به زودی با هماهنگی دادستانی بررسی می شود و بازار لوازم خانگی آرام می شود. ضمن اینکه باید برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بین مردم تلاش کنیم تا این وضعیت بهبود یابد.

وی گفت: در نشستی با تولیدکنندگان لوازم خانگی، همه تولیدکنندگان متعهد شدند که تمامی کالاهای خود را با کد رهگیری تولید کنند و هم اکنون بیش از 95 درصد کالاهای موجود در بازار رسمی دارای کد رهگیری هستند، اما لازم به ذکر است که تا قانون و ایجاد نظام به همه اهداف ما نمی رسد و باید رفتار بازار را تغییر دهیم که قطعاً زمان بر است، اما تصمیم جدی برای اجرای آن وجود دارد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: زمینه های قانونی برای اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان فراهم شده است که به ستاد مبارزه با قاچاق انسان کمک می کند تا بتواند به صورت بازتر فعالیت کند. همچنین در جریان بحث نرم افزار و زیرساخت در دولت جدید و با تصمیم وزیر صمت اقدامات قابل توجهی در حوزه سامانه ها و کد رهگیری انجام شد.

برادران گفت: در بحث کد رهگیری لوازم خانگی تاکنون 14 میلیون قلم کالا به ثبت رسیده و از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیون و 800 هزار قلم کالای دارای کد رهگیری ثبت شده است که برای تولید خانگی یا یک. تعداد محدود واردات لوازم خانگی. .

وی گفت: اراده ما در وزارت صمت برای مبارزه با قاچاق کالا و ساماندهی بازار متروکه تاکنون بسیار جدی است و از ابتدای سال علاوه بر نظارت مستمر بر تمامی کالاها، بر یک کالا تمرکز کرده ایم. اقدامات لازم در زمینه لوازم یدکی خودرو و در مرحله بعد در حوزه لوازم خانگی انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید