13 آبان آغاز قیام تاریخی ملت ایران به رهبری جوانان پیرو خط امام است.

ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781311

مسئول بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد:

مسئول بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد 13 آبان را آغاز قیام تاریخی ملت ایران به رهبری جوانان پیرو خط امام دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صالحی نیا همزمان با فرارسیدن 13 آبان در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس اظهار داشت: آبان آغاز قیام تاریخی ملت ایران به رهبری جوانان پیرو خط امام در مقابل قرارگاه ستمشاهی و به فرموده امام 13 آبان است. انقلابی است، با انقلاب باخمن 57 برابر و ارزش بیشتری دارد. 13 آبان نشان داد که سرنوشت ملت های ستمدیده را جوانان بی ادعا و پاک رقم می زنند و با دستان خالی اما دل های امیدوار می توان رویای سرمایه داری جهانی را شکست.

برای اهمیت 13 آبان همین بس که امام خمینی این روز را انقلاب دوم نامیدند و در اصل این روز آغاز نبرد تاریخی ملت ایران با ظلم جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار بود.

از سوی دیگر اهمیت این روز به حدی بود که مسیر انقلاب اسلامی را دانشجویان جوان پیرو خط امام شکل دادند. در واقع در این روز جوانان مسیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی را رقم زدند، جوانان دانشجو درس آموز بودند، لذا امام خمینی (ره) از جوانان حمایت کامل کردند.

زمانی که دولت بازرگان به طور دسته جمعی در مخالفت با این اقدام استعفا داد و بعداً با ورود نیروی دریایی آمریکا به منطقه، برای اولین بار در اردوگاه توحید و مظلوم جهان، توسط یک مرجع تقلید به شدت اعلام شد که «آمریکا نمی تواند برود. اشتباه . . “

هر ساله اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، 13 آبان را جشن می گیرند تا به جامعه جهانی نشان دهند که ایرانیان به آرمان های 13 آبان پایبند هستند و لحظه ای از آن غافل نخواهند شد.

در دو سال اخیر به دلیل بروز بیماری عروق کرونر، جشن این روز بزرگ نیز تغییر کرده است که در این راستا با مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد به گفت و گو نشستیم.

سعادت صالحی نیا می گوید: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی استان 35 برنامه بازی و 195 ریزبرنامه تدوین شده است. از جمله برنامه های هفته بسیج، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه تهران توسط یکی از دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشف شهید شاخص و راه اندازی پویش دنیای بدون تاریکی که در آن دانش آموزان از مردم جامعه می پرسند که چرا در تحریم هستیم. 40 سال؟ «و چرا حاج قاسم سلیمانی را کشتند، چرا دانشجویان مظلوم در یمن و فلسطین کشته شدند، با مردم صحبت خواهند کرد.

صالحی نیا گفت: پویش «جوان پلاس» از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان است که نوجوانان می توانند آثار هنری خود را در حوزه سبک زندگی اسلامی در سطح منطقه برای بسیج دانش آموزان استان ارائه کنند.

وی گفت: در هفته جاری 680 بسته کیف و 650 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام توزیع می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اهدای 54 سیستم صوتی به ارزش 324 میلیون ریال در بین مدارس نیازمند استان خبر داد و افزود: 220 بسته معیشتی به ارزش 88 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع می شود. استان .

صالح نیا گفت: سه زندانی جرایم غیرعمد با کمک دانشجویان از زندان آزاد می شوند و نمایشگاه بزرگ تقابل های تاریخی با آمریکا برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با ظلم های آمریکا علیه کشورمان برگزار می شود. “

وی از دیگر برنامه های هفته بسیج را دیدار با 20 خانواده معظم شهدا و دیدار با خانواده 440 دانش آموز شهید عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف استان نیز از ویژه برنامه های هفته بسیج در استان است. استان.

صالحی افزود: در هفته بسیج دانش آموزی از دانش آموزان برتر و نخبگان فرهنگی، علمی و هنری تجلیل می شود و دیدار با ائمه جمعه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید