13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

او جوایز فردی متعددی از جمله رکورد هفت جایزه توپ طلا را به دست آورد و به بارسلونا کمک کرد تا عناوین زیادی از جمله چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و 10 عنوان لالیگا را به دست آورد.

مسی علیرغم موفقیتش در زمین، در طول دوران حرفه ای خود با چالش های متعددی روبرو بوده است. در کودکی، کمبود هورمون رشد برای او تشخیص داده شد که نیاز به درمان گران قیمت داشت و وضعیت مالی خانواده اش را تحت فشار قرار داد.

در سال 2021، او اولین جام مهم بین المللی خود را به دست آورد و آرژانتین را به عنوان قهرمانی کوپا آمریکا رساند. یک سال بعد، او به کشورش کمک کرد تا سومین عنوان قهرمانی خود را در جام جهانی قطر کسب کند.

خارج از زمین، مسی به کارهای انسان دوستانه اش معروف است. او بنیاد لئو مسی را تأسیس کرد که هدف آن بهبود زندگی کودکان نیازمند در سراسر جهان است. او همچنین در بسیاری از فعالیت های خیریه، از جمله پروژه ساخت بیمارستان کودکان در زادگاهش، روزاریو، آرژانتین، شرکت داشته است. اما 13 نکته ای که باید در مورد این مهاجم بدانید چیست؟

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

1- یک نوه فوق العاده

دیدن مسی که هر دو دستش را به سمت آسمان پس از گلزنی می‌گیرد، معمول است، اما خیلی‌ها نمی‌دانند این به چه معناست. این حرکت در واقع ادای احترام به مادربزرگش سلیا است که مسی به او اعتبار می‌دهد که علاقه‌اش به فوتبال را برانگیخته و از او در مراحل اولیه بازی حمایت می‌کند. متأسفانه او در سال 1998 درگذشت و هرگز نوه اش را در بالاترین سطح بازی ندید، اما مسی می خواهد پس از هر گل با این حرکت نمادین یاد مادربزرگش را زنده نگه دارد.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

2- او می توانست در جام جهانی 2010 قهرمان شود

مسی در طول دوران حرفه ای خود نماینده آرژانتین بوده است، اما در صورت قبول پیشنهاد پیوستن به تیم ملی کشوری که 17 سال از دوران حرفه ای خود را در آن سپری کرده است، می تواند پیراهن قرمز اسپانیا را به تن کند. او که دوران کودکی خود را در بارسلونا گذراند، واجد شرایط بازی در جام جهانی 2010 بود، اما مسی می‌گوید این ایده هرگز به ذهنش خطور نکرده است.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

3- اسطوره آرژانتین الگوی او بود

بسیاری از بازیکنان جوان به مسی به عنوان یک الگو نگاه می کنند، اما او به چه کسی نگاه می کند؟ الگوی او پابلو آیمار هم تیمی آرژانتینی و بازیساز سابق والنسیا و رئال ساراگوسا بود. آنها چندین بار در لالیگا با یکدیگر روبرو شدند، از جمله یک شب خاص در سال 2004 که آیمار پس از یک بازی به مسی 17 ساله نزدیک شد تا پیراهن خود را به او بدهد. او هنوز هم آن پیراهن را تا به امروز حفظ کرده است. آیمار همچنین بخشی از تیم قهرمان جام جهانی 2022 آرژانتین بود.او کمک مربی لیونل اسکالونی بود.

4- اولین کابوس برای آرژانتین

مسی اولین بازی ملی خود را در 17 اوت 2005 در یک بازی دوستانه بین المللی مقابل مجارستان در ورزشگاه پوشکاش بوداپست انجام داد. مسی در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. او در دقیقه 64 جای لیساندرو لوپز را گرفت. اما چیزی که باید برای اعجوبه بارسلونا به واقعیت تبدیل می شد، با اخراج او در کمتر از یک دقیقه از زمین بازی به یک کابوس تبدیل شد.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

5- ارتباط خانوادگی با بازیکن سابق بارسلونا

باور کنید یا نه، مسی از اقوام دور هم تیمی سابق خود در بارسلونا بویان کرکیچ است. این دو ستاره سابق بارسلونا پسر عمو هستند. پدربزرگ و مادربزرگ آنها ماریانو پرز میرالس و ترزا لوبرا مینگ بودند که در سال 1846 در کاتالونیا ازدواج کردند و سپس رامون پرز و گونکال پرز را به دنیا آوردند.

خوزه پرز سوله، پسر رامون به آرژانتین نقل مکان کرد، در حالی که پسر گونکال در کاتالونیا به زندگی خود ادامه داد. نوه خوزه پرز سوله لیونل مسی و نوه جومه پرز سیویت بویان است.

6- از پیوستن به آرسنال خودداری کرد

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، زمانی که مسی در آکادمی لاماسیا بارسلونا نوجوان بود، سعی کرد مسی را به خدمت بگیرد. به گفته ونگر، یکی از جاسوسان او از توانایی مسی باخبر شد و سعی کرد برای آوردن او به آرسنال قراردادی ترتیب دهد. با این حال، مسی به عنوان یک ستاره در حال ظهور در تیم جوانان بارسلونا مورد ستایش قرار گرفت و باشگاه کاتالانی مصمم بود که او را حفظ کند. در نهایت مسی در بارسلونا ماندگار شد و به یکی از موفق ترین و پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شد.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

7- جوانترین آرژانتینی که در جام جهانی بازی کرده است

مسی اولین بازی خود در جام جهانی را برای آرژانتین در سال 2006 در سن 18 سال و 11 ماه و 23 روز انجام داد و به جوان ترین بازیکن تاریخ آرژانتین تبدیل شد که در این رقابت ها بازی می کند.

8- اولین هت تریک بارسلونا در بزرگترین صحنه

اولین هت تریک مسی برای بارسلونا در 1 می 2007 در بازی لالیگا مقابل رئال مادرید در نیوکمپ بود. در آن زمان، مسی تنها 19 سال داشت و خود را به عنوان یک ستاره در حال ظهور برای باشگاه کاتالان معرفی کرده بود.

در این دیدار مسی در دقیقه 14 با یک ضربه انفرادی درخشان دروازه رئال مادرید را باز کرد و سپس چند مدافع رئال مادرید را دور زد و توپ را وارد دروازه کرد. او دومین گل خود را در این بازی در دقیقه 58 به ثمر رساند، با ضربه زدن به پاس رونالدینیو و با خونسردی دروازه بان را پشت سر گذاشت. مسی در دقیقه 90 هت تریک خود را با یک ضربه محکم از بیرون محوطه به گوشه بالای دروازه تکمیل کرد.

اولین هت تریک مسی برای بارسلونا یک هت تریک خاطره انگیز بود زیرا او به تیمش کمک کرد تا برابر رقیب اصلی خود تساوی 3-3 کسب کنند. این عملکرد گواهی بر استعداد باورنکردنی مسی بود و تعداد گل‌ها و هت‌تریک‌های بیشتری را که در سال‌های آینده برای بارسلونا به ثمر می‌رساند، رقم زد.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

9- پرافتخارترین بازیکن بارسلونا

لیونل مسی 35 جام بزرگ را با بارسلونا به دست آورد و او را به موفق ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل کرد. جام های او شامل 10 لالیگا، هفت کوپا دل ری، چهار لیگ قهرمانان، سه جام باشگاه های جهان، سه سوپر جام یوفا و 8 سوپرکاپ اسپانیا است.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

10- تنها بازیکنی که دو توپ طلا در جام جهانی دارد

لیونل مسی با کسب توپ طلا در جام جهانی 2022 به اولین و تنها بازیکن تاریخ تبدیل شد که دو بار برنده این جایزه شده است. او قبلا در جام جهانی 2014 توپ طلا را برده بود.

11- بهترین گلزن آرژانتین در جام جهانی

لیونل مسی با به ثمر رساندن هفت گل در جام جهانی 2022 از گابریل باتیستوتا (12) پیشی گرفت و با 13 گل بهترین گلزن تاریخ جام جهانی آرژانتین شد.

13 حقیقت جالب در مورد لیونل مسی

12- مسی عاشق توپ طلاست

مسی با رکورد هفت جایزه، بیشترین جایزه توپ طلا را از آن خود کرده است. او اولین توپ طلای خود را در سال 2009 به دست آورد و سپس دوباره در سال های 2010، 2011، 2012، 2015، 2019 و 2021 آن را به دست آورد. بازیکن دیگری که چندین بار برنده توپ طلا شده است، کریستیانو رونالدو (پنج بار) است. میشل پلاتینی، یوهان کرایف و مارکو فن باستن هر کدام سه بار برنده این جایزه شده اند، در حالی که آلفردو دی استفانو، فرانتس بکن باوئر، کوین کیگان و رونالدو هر کدام دو بار برنده این جایزه شده اند.

13- بهترین گلزن لالیگا

مسی با 474 گل در لیگ برتر اسپانیا بهترین گلزن تاریخ لالیگا است. در سال 2014، مسی 252 امین گل خود را در لالیگا به ثمر رساند و از رکورددار قبلی تلمو زارا پیشی گرفت. از آن زمان، او همچنان به آمار خود افزوده و خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال اسپانیا معرفی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید