لیونل مسی بالاخره شماره مورد علاقه خود را به تن کرد

این وضعیت مخاطب را گیج و کنجکاو کرد اما توضیح ساده ای برای این موضوع وجود دارد.

زمانی که لیونل مسی به پاریس آمد پیراهن شماره 10 مورد علاقه اش در دستان نیمار بود و هنوز هم هست و به همین دلیل او شماره 30 را برای قهرمان فرانسه به تن کرد. اما او دو بار در کوپه دو فرانس پیراهنش را عوض کرد. قوانین مسابقات بیان می کند که بازیکنان شروع کننده باید شماره های 1-11 را بپوشند، بنابراین شماره بازیکنان معمولی کنار گذاشته می شود.

به همین دلیل مسی در دیدار مقابل نیس شماره 10 را بر تن کرد و روز چهارشنبه در مارسی این کار را تکرار کرد. روز شنبه شماره پیراهن ستاره آرژانتینی عادی می شود و او بار دیگر شماره 30 را بر تن خواهد کرد.

مسی در سالهای طولانی حضورش در بارسلونا بیشتر با شماره 10 شناخته می شد، اما قبل از اینکه شماره 10 را از آن خود کند، دو شماره پیراهن دیگر را نیز می پوشید. او در اولین بازی خود در سال 2004-2005 شماره 30 را پوشید.دو سال بعد، او شروع به پوشیدن شماره 19 کرد، زیرا قوانین لالیگا سانتاندر حکم می‌کرد که بازیکنان تیم اول اعداد بین 1 تا 25 را بپوشند.

با پوشیدن شماره 10 مسی، نیمار مجبور شد شماره پیراهنش را عوض کند و در بازی با مارسی با خوشحالی شماره 11 را گرفت تا دوست و هم تیمی اش شماره 10 را به تن کند.

دیدگاهتان را بنویسید