کمیسیون حقیقت شامل خبرنگاران، وکلا و خانواده امینی باید حقیقت را به مردم بگوید

کمیسیون حقیقت شامل خبرنگاران، وکلا و خانواده امینی باید حقیقت را به مردم بگوید

روز جدید عباس عبدی گفت: دولت پس از حادثه مهسا امینی چگونه می تواند با کمک نهادهای مردمی اعتماد افکار عمومی را جلب کند؟

به گزارش هم میهن، عباس عبدی درباره ماجرای مهسا امینی گفت: چنین حوادثی در هر جای دنیا کم و بیش ممکن است اتفاق بیفتد، اما هر جا مکانیزمی در نظر می گیرند که جامعه به روشنگری برسد، یعنی قضاوت اخلاقی، سیاسی و قضایی که در مورد واقعه بگویید چه اتفاقی افتاده و چه مشکلاتی وجود دارد تا رفع شود و مقصر کیست تا مجازات شوند.

متأسفانه چنین مسائلی در جامعه ما حل نشده باقی مانده است، بنابراین یک گروه بی طرف باید به اطلاعات مربوط به این موضوع دسترسی داشته باشد. از جمله وکلا، روزنامه‌نگاران و سازمان‌های جامعه مدنی، که در همه جا نیاز به دسترسی به اطلاعات و مردم برای گزارش آنچه رخ داده است، دارند. در واقع اگر این گروه ها محدود باشند و به اطلاعات صحیح دسترسی نداشته باشند، مشکل افکار عمومی هرگز حل نمی شود و بدبینی در اذهان باقی می ماند.

نکته دیگر اینکه دادگاه در این موضوع باید شفاف و علنی و در قالب یک جلسه رسیدگی کاملاً بی طرفانه باشد تا همه مردم نتیجه را بپذیرند و از همه مهمتر رسانه ها در این اتفاقات آزاد باشند. البته منظورم فضای مجازی نیست که رسانه غیر رسمی است، بلکه رسانه های رسمی باید اخبار را آزادانه دریافت کنند و آزادانه و مسئولانه منتشر کنند.

همه افراد جامعه می توانند به اخبار دسترسی داشته باشند، اما رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و سایت های رسمی باید بتوانند اخبار را دریافت و منعکس کنند. مشکل این است که آنها چنین حقی دارند اما فرصت و اختیار ندارند و در نتیجه واکنش کامل نیست و پلیس با تاخیر واکنش نشان می دهد و واقعیت هر چه باشد علنی شکل می گیرد. یک نظر. بعداً این افکار عمومی به راحتی قابل تغییر نیستند.

کاری که اکنون می توان انجام داد تشکیل یک تیم حقیقت یاب شامل خبرنگاران، وکلا و نمایندگان خانواده خانم امینی است تا این حادثه را بررسی و به مردم گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید