13 فروردین یکی از بزرگترین اعیاد ملی مردم ایران است/ سفر دولت به خراسان رضوی تاثیرات زیادی در توسعه استان دارد.


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818875

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی، علاوه بر اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی، تاکید شد که این سفر اثرات زیادی در توسعه استان دارد و عواقب آن به زودی محسوس خواهد بود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، نماز سیاسی و مذهبی جمعه ظهر امروز در سراسر خراسان رضوی اقامه شد و اهم موضوعات به شرح زیر مطرح شد.


من یک جمعه از مشهد دارم:


جمهوری‌خواه‌ترین و مردمی‌ترین نظام روی زمین ایران و نظام اسلامی است

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز آخرین جمعه ماه مبارک شعبان است و امیدوارم از برکات این ماه بهره مند شده باشیم. تمام تقوای عملی در مناجات شعبانیه در چهار ویژگی ذکر شده است.

وی افزود: مناجات شعبانیه صرف نظر از جریان خاص بین بنده و خدا، سرشار از آموزه بندگی خداوند است و علاوه بر جملات این دعا، راهکارهایی در جریان عبادت حق ارائه می شود. “

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 12 فروردین؛ سالگرد تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی: این مهم با رای قاطع مردم انجام شد و آنچه در ابتدا عظمت انقلاب ما را به جهانیان ثابت کرد این بود که مردم این کشور آنقدر تشنه انقلاب بودند که همه پرسی برگزار شد و این همه پرسی جامع در کشور برگزار شد.

آیت الله علم الهدی گفت: این مصداق مهم مردم سالاری دینی است، یعنی سرنوشت در دست خود مردم است و جامعه مبتنی بر دین را اداره می کنند و این خلاصه ای از اهمیت نظام جمهوری اسلامی است. ; همه چیز باید مردمی و بر اساس خواست مردم باشد، امروز پس از 42 سال رای مردم به جمهوری اسلامی مدعی هستیم که جمهوری‌خواه‌ترین و مردمی‌ترین نظام روی کره زمین ایران و نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران افرادی هستند که تصمیم می گیرند و اراده می کنند. در شرق حزب و در غرب لابی صهیونیستی برای مردم تصمیم می گیرد و فقط این نظام روی کره زمین به اراده مردم اهمیت می دهد. جمهوری را مردم ما وارد این نظام کردند و رکن دیگر نظام اسلام گرایی است که بالاتر از جمهوریت است چون ما اسلام آورده ایم و قرآن هم می گوید حاکمیت از آن خداست.

آیت الله علم الهدی گفت: مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک تکلیف است و این مشارکت سیاسی بر مردم واجب است. در کوچکترین و بزرگ ترین مسائل نظام، مردم باید رای دهند و با انتخاب رئیس جمهور و نماینده و غیره کاری در این مملکت نمی توان کرد مگر به خواست مردم و انتخابات رسمی و اگر باشد. حرکت خلاف رای مردم انجام شده، همه محکوم می کنند.

وی گفت: اسلام گرایی رکن مهم جمهوریت است و بر خلاف حکم خدا و رای مردم نباید در عرصه سیاست گذاری و اجرا حرکتی صورت گیرد. حرام نباید در میدان جمهوری اسلامی راه داشته باشد و در میدان این نظام ظاهر نشود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در این نظام اسلامی حرام را نباید به رسمیت شناخت و در رویدادهای اجتماعی نشان نداد، چرا که خلاف اسلام نظام ماست؛ بلکه در این نظام اسلامی باید حرام را به رسمیت شناخت و در رویدادهای اجتماعی نشان داد. این جمهوری اسلامی است و همه ارزش های اسلام باید اجرا شود. حکومت مردمی باید با خدا هماهنگ باشد و برای خدا به مردم خدمت کند و این حکومت مردمی است و خدا را شکر می کنیم که در این نظام حکومت مردمی داریم.

وی با اشاره به توجه دولت به مشهد گفت: سالانه 26 هزار میلیارد تن وام از سوی دولت به شهرستان و استان اعطا شده و 36 هزار میلیارد نیز تسهیلات برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است.


من جمعه هلیل آباد دارم:


13 فروردین یکی از بزرگترین اعیاد ملی مردم ایران است

حجت الاسلام علی ناهیدی امام جمعه حلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: 13 فروردین یکی از بزرگترین اعیاد ملی ما ثمره خون هزاران شهید عدالت خواه است.

وی با بیان اینکه از پیروزی انقلاب در 22 بهمن تا 13 فروردین گروه های زیادی رفراندوم را تحریم کردند، گفت: اما مردم به نقشه های شوم آنها توجهی نکردند بلکه آنها را خنثی کردند.

امام جمعه هلیل آباد همچنین ادامه داد: حضور مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران است و دشمن به دنبال جدایی این سرمایه از این نظام و انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد افزایش قیمت نفت در حالی هستیم که بودجه کشور با نفت ارزان بسته شده است، گفت: تلاش و جدیت دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم ها بر اساس ظرفیت داخلی قابل تقدیر است، عزت اگر انجام شود منجر به یک افزایش درآمد و افزایش درآمد نیز می تواند تورم را کاهش دهد و کاهش تاج نیز باعث افزایش گشایش های اقتصادی مردم می شود.

حجت الاسلام ناهیدی ادامه داد: سفر استانی دولت به خراسان رضوی مصوبات خوبی داشته و امیدواریم این مصوبات برای مردم مفیدتر باشد.


من یک جمعه موقت در تربت جام دارم:


روز جمهوری اسلامی روز استقرار حکومت خدا بر روی زمین است

حجت الاسلام حبیبلا زاهدی امام جمعه موقت تربت جام، خود و نمازگزاران این هفته را برای رعایت تقوای الهی و تبریک 12 فروردین روز جمهوری اسلامی به عبادت و نماز سیاسی جمعه دعوت کرد. ایران و آمدن ماه رمضان، جبران کننده کاستی هاست، چنانکه امام رضا (ع) می فرمایند: هر کس در ماه شعبان هفتاد بار استغفار کند، خدای متعال گناهان او را بیامرزد، هر چند در میان ستارگان باشد. ) برای این روزها توجه به فرصت باقی مانده و جبران ضرر است.

وی بیان کرد: 13 فروردین روز استقرار حکومت خداوند بر زمین و از افتخارات مهم نظام و انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است. درود او)؛ اندکی پس از انقلاب، همه پرسی در 10 و 11 فروردین برگزار شد که تنها 47 روز از 22 بخمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است. یعنی در کمتر از دو ماه مردم پای صندوق های رای آمدند و به نظام رای دادند.

امام جمعه موقت تربت جام گفت: امام درس بزرگی به همه داد و این پیام مهمی بود که مردم در این کشور چندوجهی هستند. اگر بخواهیم 13 فروردین 58 را در یک جمله تفسیر کنیم این است که این رای مردم و ملت است، مردم همه کاره هستند و خود مردم برای خود نظامی انتخاب و انتخاب می کنند.

حجت‌الاسلام زاهدی در ادامه اظهار داشت: نظامی مبتنی بر جمهوریت و دموکراسی، نظام مبتنی بر موازین اسلام و اسلام‌گرایی و سوم بر اساس ایران. این سه در کنار هم قرار می گیرند و بر اساس آنها جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود و نام نظام ما جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی در همان اصل اول و به ویژه در اصل سوم می گوید دولت جمهوری اسلامی ایران. جمهوری اسلامی ایران؛ این نام این نظام است و این نظام دارای سه پایه مهم است که هر کدام معنای خاص خود را دارد.


من جمعه در تربت حیدریه دارم:


جمهوری اسلامی نشأت گرفته از اسلام و حضور مردم است/ سفر دولت به خراسان رضوی تأثیرات زیادی در توسعه استان دارد.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان آثار فراوانی در توسعه استان دارد و عواقب آن به زودی محسوس خواهد بود.

وی بیان کرد: اینکه کارکنان به دقت پیگیر مشکلات مردم هستند و ارتباط مستقیم با مردم دارند از ویژگی های سفر استانی دولت است.

عصمتی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در رأس عزت قرار داریم در حالی که قبل از انقلاب ذلیل بودیم بنابراین باید با جهاد دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام عصمتی گفت: جمهوری اسلامی برخاسته از اسلام است و حضور مردم و مردم بارها بر تشکیل جمهوری اسلامی از طریق رفراندوم های رسمی و غیر رسمی تاکید کرده اند. دادند.

وی افزود: علاوه بر این در مناسبت ها و راهپیمایی های مختلف 22 بخمن مردم همواره حمایت خود را اعلام کرده و عملا به نظام اسلامی رای داده اند.

در خطیب جمعه تربت حیدری آمده است: مقام معظم رهبری می فرمایند جمهوری اسلامی امانت تاریخی انبیای الهی است که امروز محقق شده و تحقق کامل این نظام در حکومت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. و حفظ نظام اسلامی بر همه ما واجب است.

وی گفت: جمهوریت با حضور مردم و تمام امنیت در نظام اسلامی با حضور ملت در صحنه ها به دست می آید و حضور مردم در صحنه دشمن مایوس کننده است و امت اسلامی با حضورشان. حضور توطئه تحریم دشمن را خنثی می کند.»

مدیر حوزه علمیه تربت حیدریه گفت: یکی از واجبات مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر است و با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، یکی از مصادیق منکر روزه علنی است حتی اگر کسی در آنجا باشد. عذرخواهی است و همه افراد جامعه باید نسبت به این پدیده زشت حساس باشند تا این پدیده در جامعه دیده نشود.


جمعه سبزوار دارم:


با جهاد تبیین می توان جریان تحریف را شکست داد

حجت الاسلام سیدعلی اکبری در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: جمهوری اسلامی در 43 سال گذشته جهش ها و دستاوردهای بسیاری در همه عرصه ها داشته است.

وی گفت: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر نظامی به مستشاران آمریکایی وابسته بود و همین انقلاب بود که قدرت خودباوری را در جوانان القا کرد.

حاطب جمعه سبزوار افزود: پیشرفت های علمی، پزشکی و حرکت خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف باید روایتگر دیگر دستاوردهای انقلاب جهاد تبانی باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم تراز جمهوری اسلامی است، افزود: کارکنان نظام باید با آن هماهنگ شده و در آن مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اخباری همچنین با گرامیداشت 12 فروردین گفت: مردم ایران در چنین روزی با حضور خود در مقابل صندوق رای به جمهوری اسلامی رای دادند و نشان دادند که آگاهانه انتخاب کرده اند. این جمهوری اسلامی دهه ها بر انتخاب خود تاکید کردند.

امام جمعه موقت سبزوار روز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به خراسان رضوی، گفت: حضور هیئت دولت در شهرستان ها و مشاهده محرومیت ها و کمبودها می تواند کمک بزرگی در رفع مشکلات منطقه باشد. چالش ها و مسائل.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه میهمانی خدا، ونس و عبادت خدا، افزود: کسانی که در این ماه از امکانات مالی خوبی برخوردارند، متفکر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید