13 مارس – روز بزرگداشت قربانیان مردان و زنان تاریخی / روز تجدید وفاداری به شهدا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، در روزهای پایانی اسفند، فضای عید، بازارها و پاساژها مملو از جمعیتی است که به سرعت حرکت می کنند و طبق یک سنت دیرینه سعی در تامین مایحتاج اولیه دارند.

اما در میان این تلاطم علاقه به تدارک نوروز، نباید فراموش کرد که افرادی بودند که ارزشمندترین و بالاترین سرمایه خود را برای رسیدن به آرامش امروز ما فدا کردند و با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختی ها و مشکلات در برابر تهاجم و خودخواهی دشمنان به پا خاست و از مرزها و سرزمین و کشور خود دفاع کردند.

مردانی که با اهدای خون خود، سرزمین ایران را سرخ کردند و به دشمنان اسلام نشان دادند، جایی که ارزش ها و اعتقادات را نادیده می گیرند و یا برای کمرنگ کردن آن ارزش ها توطئه می کنند، حاضرند از بالاترین و شیرین ترین سرمایه خود دست بکشند. تسلیم ارزش ها و آرمان های آنها نشوید.


ab5f8a6a fc02 45ba 9a23 53684907775b خبر خاکستری


کردستان کشور مبارزات آرام است

کردستان، استانی در غرب کشور که کوه های سر به فلک کشیده آن بهترین گواه بر نام کشور برای مجاهدان خاموش است، سرزمینی که به عنوان سپری از درگیری با ضدانقلاب برای جلوگیری از ورود بیگانگان به ایران مسدود شد.

مقام معظم رهبری در سفر سال 1367 بهترین نام را برای ولایت انتخاب کردند، سرزمین مجاهدان خاموش، سرزمینی که خاکش بوی خون شهدا می دهد.

واجب به وجب خاک کردستان محل عروج کبوتر خونی است که بال های این دیار را پر کرد تقدیم بیش از 5400 شهید همیشه سند افتخاری بر برگ زرینی است که بر تاریخ سیاه کردستان می درخشد.

شهادت هزار پیشمرگ کرد مسلمان شهادت هزار پیشمرگه کرد که در سخت ترین شرایط از این مرز و بوم دفاع کردند مرزبانانی را آوردند که نتوانستند بمباران و توپ باران دشمن را از دست پدرشان بگیرند.


1927f140 94ab 4a14 9d0a ce24d2341e77 خبر خاکستری


سید منصور بیاتیان شیر کردستان در مقابل گروهک های منافقین

همه بر این باور بودند که بازگشت امنیت در منطقه حاصل تلاش اوست، حضورش در منطقه آرامش خاصی به بچه های پایگاه می داد و دوستان وجودش را فرشته نجات نامیدند.

استواری و شجاعت و صبر و مهربانی او موجب قوت قلب دوستانش شد و عزیمت او به منطقه لرزه بر اندام منافقین و کومله و دمکرات انداخت.

زبان در مقابل دشمن هرگز جای ترس را نداد، با قامت راست و در مقابل هم پیمانان پیوسته و استوار حرکت می کرد و در مقابل دشمن با ندای خداوند متعال اعلام حضور می کرد.

به خاطر تواضع و شاگردی در مکتب امام خمینی (ره) همه به وجودش افتخار می کردند، یکی نامش را مالک اشتر زمان گذاشت و دیگری او را شیر کردستان و دیگری او را شهید شهر خواند.

نام او برای دوستان و دشمنان منطقه کردستان شناخته شده بود و او کسی نبود جز سید منصور بیاتیان.

با شروع فعالیت در سپاه پاسداران، شایستگی ها و شایستگی هایش خیلی زود نمایان شد. انقلاب حدود 40 کیلومتر با شهر فاصله دارد و جمعیت در روستاهای اطراف شهر روز به روز بیشتر می شود.

در اوایل انقلاب هر جا که از تحرکات ضدانقلاب در منطقه خبر می رسید، قرارگاه عملیاتی سپاه بیجار به بهره برداری رسید و گاه فعالیت آن به روستاهای اطراف تکاب نیز سرایت می کرد. وی از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

نام سید منصور با سپاه پاسداران عجین شد و شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود رسید.


7f00263a eab5 46f6 893d 610618c6b6ca خبر خاکستری


شهیدی که با روحیه مردانه با ضدانقلاب مبارزه کرد

نام سردار یوسف افشاریان نامی آشنا برای دوستداران انقلاب و ضدانقلاب در منطقه کردستان بود. ضدانقلابیون پادگان سنندج را محاصره کردند و علیرغم تعهدات قانونی در نیروهای پادگان ماندند و از خدمت سربازی مرخص شدند و یک ماه در کنار اشرار ضدانقلاب که قصد تصرف پادگان و سرقت سلاح های پادگان را داشتند، ایستادند.

در سال 1360 در درگیری با گروهک های ضدانقلاب در روستای کوپه کوران تکاب، در درگیری با ضدانقلاب جانباز شد.

شهید سرافراز انقلاب در راه دفاع از اسلام و انقلاب راهپیمایی می کند و کردستان را از لوث ضدانقلاب پاک می کند، اما هر بار با تاکتیک نظامی اش کمین ضدانقلاب شکسته شد و پیروز شد و گاه در پاسخ به دوستانش گفت مراقب باشید، گفت: می‌دانم در خارج از کشور شهید می‌شوم و در مقابل ضدانقلاب بارها به مرز شهادت رفت و بارها در کمین ضدانقلاب نشست و گفت: نمی‌توانند آسیبی برسانند. من

سردار شهید افشاریان با شجاعت خود خیلی زود فرمانده عملیات تیپ شد و در عملیات آزادسازی فاو، والفجر 8، منطقه مشترک سلیمانیه عراق، جزیره ماینون و هویسه شرکت کرد. این میدان به قهرمان جبهه های غرب کشور در تاریخ 10 تیر 1365 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


دانش آموزی که در دوران تحصیل از وطن خود دفاع کرد

فریدون شفیعی از طلاب دینی مدرسه او بود و بیشتر اوقات خود را در مسجد می گذراند و با تمام وجود از انقلاب نوپای اسلامی دفاع می کرد.

پس از انقلاب ادامه تحصیل نداد و جزو اولین گروه هایی بود که به عنوان پاسدار ذخیره در برنامه های آموزشی نظامی شرکت کرد و تا پایان سال 1358 از سوی جهاد سازندگی برای تحصیل در رشته مکانیک به کرج اعزام شد.

در اردیبهشت 1359 کمتر از یک ماه از آغاز فعالیت وی در سپاه نگذشته بود و چند روز پیش نزدیک ترین پایگاه گروهک های ضدانقلاب به بیجار به تصرف رزمندگان سپاه در آمد. او تا ادامه تحصیل در رشته علوم به وطن خدمت کرد.

بعدازظهر پنجم اردیبهشت همان سال مأموریت یافت تا برای بازدید از امکانات قرارگاه تازه تأسیس سپاه به روستای نجف آباد برود. وی پس از تحمل شکنجه های وحشیانه گروهک های ضدانقلاب به اسارت منافقین درآمد و تا حد زیادی به شهادت رسید.

شهیدان مهدی برزگر و سیداحمد سبحانی که پس از ماه ها شکنجه و اسارت در زندان دوله بر اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعث عراق و توطئه گروهک های ضدانقلاب مدعی خدمت به مردم، به طور کامل سرکوب شدند. کشته شد نمونه ای از رشادت های رزمندگان بیجار گروس در درگیری با ضدانقلاب.

آری آسایش و امنیت امروز ما مرهون رشادت و از خودگذشتگی رزمندگانی است که برای ایستادگی در مقابل گروهک های ضدانقلاب تا آخرین قطره تسلیم نشدند و وفاداری خود را به اسلام و انقلاب اعلام کردند.

آیا وقت آن نرسیده است که با اندکی تأمل در گذشته این سرزمین، نگذاریم خون این عزیزان پایمال شود و برای آبادانی کردستان که رهبر معظم انقلاب آن را سرزمین مبارزه خاموش نامیده اند، اقدامات جهادی انجام دهیم. برای رفع محرومیت و ظلم و ستم؟مردم شما؟

اگرچه آثار آنها برای همیشه بر شانه های زمان باقی می ماند. آنها همیشه آنجا هستند و راهی که پیش روی ما گذاشته شده تکلیف کل لحظه ما را روشن کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید