14000 راه حل سرهم بندی در کشور وجود دارد

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر احیای دشت قزوین، وی را به عنوان ماموریت ویژه در حوزه اقتصادی محول کرده ایم تا شاهد روزهای شکوهمندی ظرفیت دانش بنیان در قزوین باشیم.

23 هزار گلخانه در کشور وجود دارد

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای صرفه جویی در مصرف آب باید تولید سبزی و صیفی را به اداره گلخانه منتقل کنیم و در حال حاضر 23 هزار گلخانه در کشور وجود دارد که برای تامین نیاز باید به 100 هزار هکتار افزایش یابد. سمت

ساداتی نژاد اذعان داشت: در حال بررسی ایجاد مناطق ویژه کشاورزی در چهار منطقه کشور از جمله جیرفت و قزوین هستیم که می تواند بستری برای فعالیت های بین المللی ایجاد کند.

فرودگاه قزوین را راه اندازی می کنیم

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی که با استاندار قزوین داشتیم بر راه اندازی فرودگاه تاکید ویژه ای شد و آمادگی کامل داریم تا از ظرفیت آن برای جابه جایی مسافر با استفاده از بخش خصوصی استفاده کنیم و امیدواریم افتتاح آن به صورت رسمی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی یکی از معضلاتی است که با اجرای طرح هوشمند و استفاده از پهپاد سعی کرده ایم با آن مقابله کنیم و استان قزوین در این زمینه پیشتاز است.

وی بیان کرد: برای ایجاد ظرفیت مسافری و باری در فرودگاه خدمات ویژه قزوین که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است همکاری لازم را در نظر داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان استانی این است که با کمک آنها بتوانیم کل زمین های کشاورزی را تا پایان دولت سیزدهم مستندسازی کنیم و امیدواریم سازمان رتبه اول جلوگیری از تغییر کاربری را کسب کند.

ساداتی نژاد در پایان تصریح کرد: به دلیل مشکلات و کاستی ها 14 هزار دستور معوق در زمینه تخریب ساختمان های غیرمجاز در اراضی کشاورزی به قوت خود باقی ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید