15 میلیارد تن خسارت اولیه سیل در راز و جرگلان / تخریب 15 خانه و ایجاد 10 کانکس برای اسکان اضطراری


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876719

وضعیت سیل اخیر در روستاهای خراسان شمالی؛

سیل در شهرهای راز و جرگلان در شمال خراسان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد و 3 خانه در روستای تکله گز تخریب کامل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک، بارندگی پنجشنبه شب گذشته به برخی روستاهای شهرستان های راز و جرگلان خسارت وارد کرد.

پس از بارندگی و جاری شدن سیل در روستای تکله کوز رازویرگلان بلافاصله تیم های امداد و نجات به محل حادثه سیل در آن شهرستان اعزام و سیلاب را از منازل مسکونی تخلیه کردند.

در این حادثه 3 منزل مسکونی به طور کامل تخریب و به 12 بلوک مسکونی خسارت وارد شد و همچنین خسارات زیادی به بخش کشاورزی و زیرساخت های روستاهای سیل زده وارد شد.

15 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل

مصطفی حسن زاده فرماندار راز و جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در راز و جرگلان گفت: تکله قوز، قره بتر، آتالی و بخشی از روستای بش دره وارد شد.

وی بیشترین خسارات وارده را مربوط به تخریب منازل روستای تکله غور عنوان کرد و افزود: میزان خسارت نهایی هنوز مشخص نیست، اما برآورد اولیه 15 میلیارد تن خسارت به بخش های مختلف روستاهای این روستا است. سوال.” .

حسن زاده گفت: از اولین ساعات وقوع سیل، نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و هم اکنون در حال نهایی کردن میزان خسارت هستیم.

وی افزود: برق و آب روستاهای سیل زده با تلاش شرکت های خدمات رسان وصل و گازرسانی نیز ساماندهی شده است.

خسارت به 15 واحد روستایی

به گفته علی روحانی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، بارندگی و سیل اواخر هفته گذشته به 15 واحد روستایی در شهرستان های مرزی راز و جرگلان خسارت وارد کرد که نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه خانواده های آسیب دیده از اعتبارات بازسازی برای بازسازی خانه های تخریب شده خود استفاده خواهند کرد، افزود: سقف تسهیلات مرمتی هر واحد مسکونی آسیب دیده 200 میلیون تن است.


ایجاد 10 پناهگاه در مناطق سیل زده

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام خراسان شمالی نیز گفت: 10 کانکس برای اسکان خانواده های سیل زده در روستای تکله کوز که خانه آنها به طور کامل تخریب شده است راه اندازی می شود.

محسن پولادی با اشاره به کم آبی این منطقه افزود: 4 هزار قطعه آب معدنی بین مردم توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع 480 صندوق و 30 بسته معیشتی برای مقابله با بحران اولیه منطقه خبر داد.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان شمالی گفت: 10 کانکس برای اسکان خانواده های سیل زده در روستای تکله کوز که منزل آنها به طور کامل تخریب شده است راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید