158 هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین زیر کشت گندم است


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898033

حسن جلیلوند گفت: بر اساس برنامه ابلاغی بیش از 158 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جدید زیر کشت گندم قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن جلیلوند در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ; وی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی بیش از 158 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان در سال زراعی جدید زیر کشت گندم خواهد رفت.

وی افزود: از این میزان 49 هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی به کشت گندم آبی و 108 هزار و 700 هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود در صورت اجرای این میزان از طرح اعلام شده حدود 330 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان جمع آوری شود که از این میزان حدود 240 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان جمع آوری شود. تن گندم آبی و حدود 90 هزار تن گندم دیم.

این مسئول گفت: ارقام عمده گندم کشت شده در استان شامل پیشگام، سیوند و سیروان و گندم دیم آذر2، باران و هشترود است.

جلیلوند گفت: حداکثر قیمت بذر گندم گواهی شده به ازای هر کیلوگرم گندم تر 150 هزار ریال و گندم دیم 145 هزار ریال است.

وی در پایان گفت: در راستای اجرای طرح های ابلاغی کشت گندم، طرح های مختلفی از جمله استفاده بهینه از کودهای ماکرو و میکرو، آبیاری برتر، کشاورزی حفاظتی، تسطیح لیزری، آزمایش خاک، تیم های برداشت و کارگاه آموزشی و پرش در دیم انجام شد. تولید گندم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید