162 هزار متر دیگر از حریم قانونی در سواحل کشم پاکسازی شد


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814498

قهرمانی از آزادسازی 162 هزار متر دیگر از حریم قانونی در جزیره کشم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: با دستور مقام قضایی برای برخورد با هرگونه تصرف غیرمجاز دریا و بستر دریا، 162 هزار متر دیگر از سواحل کشم، سازه های غیرمجاز تخریب شد. و این زمین ها پس از آزادسازی برای استفاده در اختیار مردم جزیره قرار گرفت.

وی افزود: اراضی تصرف شده شامل یک هزار متر مربع و 60 هزار متر مربع ساحلی روستای سلخ، یک هزار و 500 متر ساحلی حد فاصل بندر کاوه تا چهارراه 1500 متر مربع است. روستای زینبی و منطقه ساحلی 90000 متر مربع مجتمع معراج قشم و ضلع شرقی اسکله شهید ذاکری به طول 200 متر و مساحت 12000 متر مربع به طول کل 27000 متر (2.7 کیلومتر) و مساحت 162000 متر مربع.

قهرمانی همچنین گفت: نوآوری های تخریب شده واقع در محدوده 60 متری این سواحل شامل سنگ تراشی، چاه فاضلاب، حصار، سنگ فرش، سازه های بدون روکش، سدهای خاکی، مخازن بلوکی و سکوی بتنی است و با همکاری سازمان دولت از سوی یگان حفاظت اراضی کشور در منطقه آزاد کشم و ماموران انتظامی آن شهرستان.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که در آستانه تکمیل فرآیند آزادسازی خط ساحلی کشم هستیم، از همه دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت قانون و تصمیمات قضایی و با رعایت قانون انتظار داریم. فاصله 60 متری از دریا و خودداری از هرگونه بازسازی به عموم مردم امکان استفاده از این موهبت الهی را بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید