163 دستگاه معدن غیرمجاز در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد


ساعت: 08:17
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902215

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان:

خلیل عوض زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 163 ماینر از 8 مرکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سال 1397 تاکنون بیش از 797 دستگاه معدن غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است، گفت: مصرف برق این تعداد دستگاه های غیر مجاز حدود 6 میلیون کیلووات است.

وی ادامه داد: برآورد مصرف برای دارندگان 52 مرکز تولید ارزهای دیجیتال غیرمجاز حدود 80 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: با توجه به سهم بالای برق مصرفی دستگاه های ماینینگ، کشف و ضبط مراکز غیر مجاز تولید ارز رمزنگاری شده از برنامه های مهم و بعدی این شرکت است.

وی تصریح کرد: دستگاه های ماینر علاوه بر مصرف بالای برق باعث ایجاد ولتاژ مضاعف در شبکه توزیع، ایجاد نوسانات در شبکه و در نهایت آسیب به لوازم برقی مصرف کنندگان می شود.

عوض زاده، همراهی و ارائه گزارش های مردمی را نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال ایفا می کند و گفت: عموم مردم استان ها می توانند اطلاعات خود را در خصوص استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج ارزهای دیجیتال در سامانه «سمات» در اختیار شرکت توانیر قرار دهند. ثبت نام سامانه درخواست برق من 121 و یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با شماره 31137104.

وی از اعطای جوایز به معرفی مراکز غیرمجاز ارزهای رمزنگاری شده خبر داد و اظهار داشت: افرادی که این مراکز را کشف و معرفی کنند طبق دستورالعمل شرکت توانیر پاداش دریافت خواهند کرد.

هر دستگاه ماینینگ معادل 24000 برق معادل یک کولر گازی مصرف می کند که فشار زیادی به شبکه وارد می کند و آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید