17 شهریور 1357، روزی که در ادبیات خبری به عنوان «جمعه سیاه» توصیف شده است


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896039

سخنگوی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای نوشت: امروز سالروز اقدامات وحشیانه دیکتاتورهای رژیم ستمشاهی در کشتار وحشیانه و گسترده مردم انقلابی ایران در جمعه خونین 26 شهریور 1357 است. روزی که در ادبیات خبری بسیاری از روزنامه نگاران داخلی و خارجی به عنوان «جمعه سیاه» توصیف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود نوشت: امروز سالگرد اقدام وحشیانه دیکتاتورهای رژیم ستمشاهی در کشتار وحشیانه و گسترده مردم انقلابی ایران است. جمعه خونین 26 شهریور 1357. روزی که در ادبیات خبری بسیاری از روزنامه نگاران داخلی و خارجی از آن یاد می شود و از آن به عنوان «جمعه سیاه» یاد می شود.

وی تصریح کرد: کشتار وحشیانه مردم تهران در آن روز در میدان شهدا (ژاله) حجاب را از سر رژیم خونخواری که استقرار در ایران و پایداری آن محصول نقش و حمایت مستقیم دولت های آمریکا و انگلیس بود، برداشت. و سپس جنایتی عظیم نیز توسط آنها حمایت شد!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: عظمت و اهمیت این روز در تاریخ انقلاب اسلامی – که امام خمینی رحمه الله آن را یکی از «ایام الله» نامیدند – از تاریخ انقلاب اسلامی پاک نخواهد شد. شعور بیداران و آفریدگان تاریخ ملت ایران اسلامی و خون پاک شهدای مظلوم امروز تا ابد بر صفحات تاریخ ایران خواهد درخشید.

دیدگاهتان را بنویسید