1900 نفر از استخدام شدگان با ورود به دبستان در خراسان شمالی به تحصیل دوزبانه می پردازند


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890122

عصمت بدخشان گفت: تعداد کلاس های دو زبانه در استان خراسان شمالی 76 کلاس است که در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهری برای آموزش یک هزار و 880 نفر از نیروها با ورود به پایه اول تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و در راستای ایجاد توسعه آموزشی و پرورشی. عدالت، توسعه کمی دوره پیش دبستانی، تقویت مهارت های زبانی، ایجاد آمادگی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی برای کودکان دوزبانه حاشیه شهر، روستاها و عشایر، کلاس های دوزبانه برگزار می شود. به مدت یک ماه.

وی ادامه داد: تعداد کلاس های دوزبانه در استان خراسان شمالی 76 کلاس است که در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهری برای آموزش یک هزار و 880 نیرو در بدو ورود به پایه اول تشکیل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز پیش دبستانی، نوآموزانی که در محدوده سنی 94/07/02 تا 95/07/01 بوده و در سامانه SIDA ثبت نام نکرده اند، ثبت نام شده اند. در کلاس های یک ماهه این دوره به دو زبان تدریس می شود.

وی یادآور شد: این کلاس ها از ابتدای مرداد تا 3 شهریور ماه به مدت 100 ساعت برگزار می شود و مفاهیم اولیه و مهارت های پایه از جمله طبقه بندی، مرتب سازی، تشخیص شباهت ها و تفاوت ها، مهارت های شنیداری و گفتاری، آمادگی آموزش خواندن و نوشتن، کار دستی. و غیره تا دانشجویان جدیدالورود در مهر 1401 آمادگی لازم برای ورود به کلاس اول را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید