2 ژوئن; تجربه موفق در میان خرابه های ناکارآمد

2 ژوئن;  تجربه موفق در میان خرابه های ناکارآمد

روز جدید در نتیجه سیاست ها و تصمیمات منطقی مبتنی بر قانون و جوانمردی در دولت سیدمحمد خاتمی، آرامش و آسایش نسبی بر کشور حاکم شد و نیازهای اساسی و فیزیولوژیکی در کنار کرامت انسانی شهروندان هرم مزلو برآورده شد.

مرتضی صارمی می نویسد: در سال 1353 که حکومت یکدست راست بر کشور حاکم بود، یکی از همکارانش عکس دختر خاله اش را به کارت بیمه سلامت دخترش ضمیمه کرده بود. او گفت که توان پرداخت هزینه عکس فرزندم 3.4 را ندارد. در پی اجرای سیاست اصلاح و تثبیت اقتصادی در سال 1353، اقتصاد ایران تورم 49 درصدی را تجربه کرد. از سوی دیگر، در عرصه سیاست خارجی کشور دچار انزوای بین المللی شده بود، به عبارتی عرصه سیاست داخلی گروگان سیاست خارجی بود و موانع بر آن حاکم شد. در این شرایط نابرابر، اکثریت قریب به اتفاق مردم همراه با نخبگان سیاسی، هوشمندانه از قدرت قانونی انتخابات استفاده کرده و گفتمانی را در حوزه خودمختاری برگزیده اند که همچنان مورد توجه دوستان و دشمنان است.

بروجرد در سال 1357 بدون تعطیلی مدرسه یا پخش پوستر شاهد حضور سیدمحمد خاتمی خالق دوم خرداد بود. طبق معمول، میهمانان کارخانه نساجی که در زمان جنگ و دولت میرحسین ساخته شده بود، باید از مهمانان پذیرایی می کردند. من و چند تن از استانداران پشت میز آقای خاتمی نشستیم.

مهمانداران خورش کارخانه ای را با طعمی خوش رنگ و خاص تحویل دادند و من شروع به سرو کردم اما مدیرکل بهداشت و درمان گفت عجله کنید. من تجربه سفر آقای هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را دارم. غذای بهتری خواهد آمد. دقایقی بعد آقای خاتمی و سایر مهمانان پس از تشکر از میز ناهارخوری خارج شدند و خبری از غذای دوم و سوم نبود و آقای منتظر مجبور شد بدون ناهار به سالن سخنرانی آقای خاتمی برود.

در سال 1359 با وجود درآمدهای نفتی پایین نسبت به دوره قبل و اختلاف زیاد نسبت به دوره بعدی، تورم به 11.5 درصد رسید که در کنار ثبات بازار، رفاه و معیشت کارکنان دولت به منزله خانه کارمندان تلقی می شود. قصاب شدن

در نتیجه سیاست ها و تصمیمات عقلانی مبتنی بر قانون و جوانمردی در دولت سیدمحمد خاتمی، آرامش و آسایش نسبی بر کشور حاکم شد و نیازهای اساسی و فیزیولوژیکی در کنار کرامت انسانی شهروندان هرم مزلو برآورده شد. و بنابراین به یقین می توان گفت که 2 ژوئن 1976 تلاشی موفق برای مدیریت در میان خرابه های ناکارآمدی بود.

دیدگاهتان را بنویسید