20 بیمارستان مازندران تا پایان امسال به نظارت تصویری مجهز می شوند


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891787

رضا حبیبی سراوی با بیان اینکه تاکنون و در فاز اول نظارت تصویری در 6 بیمارستان مازندران امکان پذیر است، اظهار کرد: در حال حاضر نظارت تصویری در 6 بیمارستان مازندران امکان پذیر است. وی گفت: تا پایان امسال با تکمیل فاز 2 و 3 این تعداد به 20 بیمارستان می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا حبیبی سراوی در آستانه هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار بلاغ; وی به اقدامات این نهاد در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 20 پروژه برای ساخت 115 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در دست اجراست که موارد قابل توجهی توسط خیرین استان در حال ساخت است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مراکز نمونه اورژانس استان در بلده در بخش ساختمانی با کمک یکی از خیرین منطقه و در بخش تجهیزات تخصصی و آمبولانس با مشارکت اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در استان نیاز مبرم دارد بحث ارتقای شماره و خدمات اورژانس 115 در شهرهای با ماموریت بسیار بالا مانند ساری، قایم شهر است. و آمل.

حبیبی با بیان اینکه از دیگر پروژه هایی که در این مدت به بهره برداری رسید، مربوط به شهرستان های ساری و چالوس است. وی گفت: در مرکز استان با کمک یک خیر و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بلوار کشاورز در حال ساخت پایگاه اورژانس هستیم که ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی همچنین به ساخت و راه اندازی پایگاه اورژانس در شهرستان نور در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایگاه شهرستان تنکابن، پایگاه شهرستان کوی فروردین قائم شهر، پایگاه شهرستان دو بهشهر و پایگاه جاده ای نارنجستان آمل از دیگر پروژه های در دست اجرا هستند. در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران پایش تصویری بیمارستان های استان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و اعلام کرد: تاکنون در فاز اول پایش تصویری در 6 بیمارستان در سطح استان انجام شده است. استان و امیدواریم فاز 2 را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم و 3 بیمارستان به 20 بیمارستان می رسد.

حبیبی تصریح کرد: با توجه به ارتقای کمی و کیفی اورژانس و ظرفیت عملیاتی استان، در یک سال گذشته 6 فروند هواپیمای موتوری به ناوگان اورژانس 115 استان اضافه شده است که این تعداد در دو سال آینده به 10 فروند خواهد رسید. ماه ها.

وی افزود: فاز اول توزیع این موتورها در شهرهای پرتردد ساری، قائم شهر و آمل انجام می شود و در نیمه دوم سال جاری در شهرهای غرب استان شاهد آن خواهیم بود. از جمله عباس آباد، چالوس، نوشهر و سلمانشهر.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران با بیان اینکه دو مرکز اورژانس در شهرستان بابلسر و در محور جواهرده – رامسر در حال ساخت است؛ وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این دو پایگاه شاهد ارتقای خدمات اورژانس در این منطقه از استان خواهیم بود.

حبیبی رونمایی از اطلس و تحلیل ریسک 20 ساله استان را یکی از اقدامات برجسته در سطح ملی دانست و گفت: برای اولین بار در کشور این اطلس مطابق تکالیف قانونی مدیریت بحران تدوین شد. بنابراین می تواند مورد استفاده سیاسیون و مراجع اجرایی قرار گیرد و خوشبختانه عنوان نمونه ملی پایلوت در سایر استان های کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال گذشته با تلاش استاندار مازندران، پشتیبانی هوایی و استقرار 3 فروند بالگرد پشتیبانی هوایی در استان امکان پذیر است که نقش مهمی در ارائه خدمات بهینه اورژانس خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید