راه اندازی 9 سایت 5G در مازندران تا پایان امسال


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897067

علی نوروزی با اشاره به راه اندازی 9 سایت 5G در مازندران تا پایان امسال گفت: اجرای طرح بهبود، نوسازی و ارائه خدمات جدید و به روز نیاز به اعتبار دارد که در صورت تعرفه امکان پذیر نیست. تجدید نظر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; علی نوروزی دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری اظهار داشت: در 13 سال گذشته نرخ تلفن ثابت بررسی نشده و این آسیب به خدمات مردم برمی گردد.

وی افزود: رسالت اجتماعی ایجاب می کند که در رشد و توسعه استان سهیم باشیم و این اهمیت را در حوادث غیرمترقبه در استان نشان داده ایم.

مدیر مخابرات منطقه مازندران خاطرنشان کرد: عدم تغییر تعرفه، مخابرات را زمینگیر کرده و نارضایتی مشترکان، سهامداران و کارکنان را به دنبال داشته است.

این مسئول ادامه داد: توسعه یکی از الزامات هر استانی است و شرکت های خدماتی نیز باید به موازات آن توسعه پیدا کنند زیرا مخابرات در این زمینه عقب مانده است.

نوروزی گفت: هم در بازسازی و نوسازی شبکه ها و هم در توسعه عقب مانده ایم که این امر موجب گلایه و نارضایتی سهامداران، مشتریان و حتی کارکنان مخابرات مازندران شده است.

وی بیان کرد: این اصلاح تعرفه باید در این 13 سال انجام می شد تا امروز شاهد این مشکلات نباشیم و متأسفانه امروز به دلیل عدم توسعه لازم نمی توانیم برخی از خدمات الکترونیک مدرن را ارائه دهیم.

مدیر مخابرات منطقه مازندران اعلام کرد: به دلیل عدم بازنگری در تعرفه های تلفن ثابت، نتوانستیم در بازسازی، بهسازی و نوسازی شبکه های مسی و نوری عملکرد مطلوبی داشته باشیم و در توسعه مورد نظر مشترکان شکست خوردیم.

این مسئول گفت: زمانی که اصلاح تعرفه انجام نشد، توسعه ارتباطات نیز متوقف شد و به همین دلیل نتوانستیم رضایت مردم را جلب کنیم زیرا مردم از خدمات ارائه شده گلایه دارند.

نوروزی تاکید کرد: استاندار مازندران بارها شعار استان دیجیتال را اعلام کرده که مخابرات در راس کار است و با تمام چالش ها به تمام ظرفیت خود رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز استان دیجیتال، توسعه فیبر نوری است و باید این طرح را که یکی از پایه های اصلی اقتصاد دیجیتال است در تمام نقاط شهری و روستایی اجرا کنیم.

مدیر مخابرات مازندران گفت: طرح نجما یک طرح نوری برای حرکت جهادگران است که در سطح کشور اجرا می شود و این طرح باید در استان مازندران نیز اجرا شود، چشم انداز ما 98 هزار بندر است.

این مسئول افزود: لازمه اجرای این طرح مهم اعتباری است که تا زمانی که در تعرفه بازنگری نشود امکان پذیر نیست.

نوروزی خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری هر خط تلفن 27 هزار تومان و درآمد حاصل از آن 4 هزار و 500 تومان است که قطعا با این شرایط توسعه محقق نمی شود و باید قیمت ها منطقی شود.

وی بیان کرد: تنها در سال گذشته 297 میلیارد تومان ضرر کردیم.

مدیر مخابرات مازندران افزود: سال گذشته 15 میلیارد تومان برای سرقت ها هزینه کردیم که عمدتاً مربوط به غرب استان است.

این مسئول گفت: 10 کیلومتر کابل مخابراتی مدفون امسال در تونکابن به سرقت رفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: سرقت باطری باعث کاهش امنیت مخابرات شده است و بر اساس برآورد انجام شده برای خرید باتری به 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در فاز اول 7.5 میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی گفت: 9 سایت 5G تا پایان امسال در استان مازندران راه اندازی می شود.

مدیر شرکت مخابرات مازندران اعلام کرد: از نظر فیبر نوری در مرکز مازندران نسبت به سایر شهرهای مازندران عقب هستیم که این به دلیل عدم تعامل مخابرات و شهرداری در گذشته است و باید وجود داشته باشد. تعامل مطلوب بین شهرداری و مخابرات

این مسئول گفت: برای اجرای طرح فیبر نوری (FTTH) در سال جاری 100 هزار پورت در نظر گرفته ایم که برای آن به 1100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید