20 میلیون اجاره ویلا برای هر شب در نوروز!

هر 10 قدمی که برمی داریم، آنها را خواهید دید، یک نفر، دو نفر و برخی حتی سه نفر. وارد شهر محمودآباد که می شوید در گوشه و کنار خیابان های این شهر آن ها را می بینید که یک مستطیل یا یک کاغذ مربع در دست گرفته اند و از مردم می خواهند که روی آن کاغذ بنویسند. مقوا جذب می کند.

سن خاصی ندارد، می توان افرادی را در هر سنی دید که کاغذ تحریر را در دست دارند و در گوشه خیابان شهر محمودآباد ایستاده اند و با دیدن خودرویی با پلاک غیر محلی به آن سمت می روند و چیزی بگو.

این کتاب های مقدس نیز توجه ما را به خود جلب کرد، کتاب های مقدسی که سال هاست در گوشه و کنار خیابان های شهرهای ساحلی مازندران توسط این مردم دیده می شود و من همیشه به این فکر می کنم که این افراد چقدر برای ایستادن و نگه داشتن این کتیبه ها پول می گیرند؟ آیا آنها با ایستادن در گوشه و کنار خیابان در گرما و سرما امرار معاش می کنند؟

ویلا، ویلا استخر، ویلای لوکس، ویلای نیمه لوکس; بله، اینها نوشته هایی است که می توانید روی کاغذ در دستان یک نوجوان 13 ساله، یک مرد 25 ساله، یک آقا 45 ساله و در نهایت یک مرد 50 ساله ببینید. ایستاده و عده ای روی صندلی در این گوشه از خیابان های محمود آباد نشسته اند . شما را جذب می کند

علاوه بر این علائم برخی از مشاوران املاک رهگذری را نیز خواهید دید که حجم زیادی ویلا، ویلا استخری و ویلاهای لوکس برای اجاره آورده اند.

کنجکاو در مورد این کتیبه ها و در این ایام تعطیلات نوروزی، جذب این آقایان شدیم تا بپرسیم شرایط اجاره هر کدام از این خانه های اجاره ای چگونه و چقدر است؟

بنابراین با مهربانی پرسیدم یکی از آشنایان ما با اقوامشان به این شهر می آیند و به دنبال اجاره ویلا هستند، شرایط اجاره شما چگونه است؟ جوانی که با فرد دیگری بود گفت: قیمت ویلاها متفاوت است و بستگی به نوع ویلا دارد. قیمت ها از شبی 4 میلیون شروع می شود تا شبی 15 و 20 میلیون تومان.

پرسیدم این وابستگی یعنی چه؟ پاسخ داد: ویلای معمولی می خواهید یا لوکس و شیک، قیمت این ویلاها از شبی 10 میلیون شروع می شود و ویلاهای استخری تا شبی 15 میلیون می رسد؟ البته باید ببینید چند خانواده، چند نفر هستند و این روی قیمت تاثیر می گذارد.

من در مسیر خود ادامه دادم تا از افراد دیگری که در مکان های دیگر این شهر اقامت داشته اند جویا شوم که شرایط اجاره کلبه آنها چگونه است. مردی 50 ساله روی صندلی نشسته و کلاه حصیری بر سر دارد تا از آفتاب داغ محافظت کند.

اجاره ویلا برای یک شب از 5 تا 20 میلیون تومان است

پرسیدم ویلا داری؟ با ذوق گفت: آره دریا می خواهی یا روستا؟ لوکس یا نیمه لوکس؟ آیا ما آپارتمان داریم؟ گفتم: حقیقت در مورد یکی از آشنایان من است که از اصفهان می آید و می خواهد سه شب بماند. پاسخ داد: از شبی 2 تومان در روستا تا شبی 20 میلیون روی دریا که کاملا مجهز است و استخر، جکوزی و سونا دارد، قیمت داریم. گفتم چرا قیمت ها اینقدر بالاست؟ خندید و گفت: اتفاقا قیمت ها با این همه گرانی و تورم خوب است. ویلاهای نوساز در تمام طول سال خالی می مانند و در این ایام اجاره داده می شوند، بنابراین قیمت ها چندان بالا نیست.

تعجب کردم که آیا این قیمت ها در سایر شهرهای ساحلی مازندران هم همینطور است، به همین دلیل به شهر محمود آباد، یعنی سررود رفتم و از مردمی که در گوشه خیابان ایستاده بودند، قیمت ویلاها را پرسیدم. همان قیمتی که آن مردم در محمود آباد داشتند، گفتند تعجب کردم که این خانه های روستایی چه قیمتی دارند، بالاخره شنیدم برخی از صاحبان خانه های روستایی نزدیک دریا این روزها خانه هایشان را اجاره می دهند. پرسیدم و وقتی با یکی از آشنایانم در روستای بیشه کلای از توابع شهرستان محمودآباد تماس گرفتم، گفت اجاره خانه شبی 2 میلیون تا 4 میلیون تومان است البته به تعداد هم بستگی دارد. از مردم و اینکه آیا جمعیت زیاد باشد، قیمت بالا خواهد رفت.

واقعا کدام سازمان مسئول این رتبه بندی قیمت اجاره خانه شبانه است؟ چرا نظارتی بر این نرخ ها و استخدام چنین مکان هایی توسط استان مازندران وجود ندارد؟ در این تعطیلات یکی از مواردی که توجه ما را به خود جلب کرد افزایش کمپینگ در خیابان ها و جاده های شهرهای ساحلی و جنگلی استان مازندران توسط مسافران و گردشگران است که افزایش قیمت این مکان ها یکی از عوامل آن است. در کمپینگ این مسافران

خانه مسافران غیرمجاز به صنعت گردشگری مازندران ضربه می زند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محمود آباد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به قیمت ویلاهای اجاره ای اظهار داشت: این ویلاها جزء واحدهای اقامتی در حوزه گردشگری نیستند و مردم بدانند که نظارت بر این کلبه ها تا زمانی که مجوز دریافت نکنند زیر نظر اداره گردشگری فرهنگی است.

نبی الا عسگری با بیان اینکه هر یک از اقامتگاه های رسمی بر اساس فهرست تعرفه و طبقه بندی بر اساس تورم سالانه به مسافران و گردشگران اجاره می دهند، افزود: مشاهده هرگونه اجاره در فضای مجازی با قیمت شبانه 7 میلیون و بالاتر در فضای مجازی ممنوع است. خانه های مسافران و آنها بخشی از میراث نیستند.

وی تصریح کرد: این واحدهای استیجاری و منازل مسافربری مشمول تغییر کاربری نمی شوند بلکه به عنوان واحدهای مسکونی برای اسکان مسافران مورد استفاده قرار می گیرند.

عسگری قیمت این واحدهای مسکونی را بر اساس عرضه و تقاضا پیشنهاد کرد و گفت: قرارداد اجاره این خانه ها دو طرفه بین مالک و مسافر است و بر این اساس نرخ مالک داده می شود.

این مسئول با بیان اینکه اجاره دادن این واحدها به چند دلیل آسیب جدی به صنعت گردشگری مازندران وارد می کند، گفت: اول اینکه پولی که صنعت گردشگری وارد می کند به اشتباه می افتد و پولی که از محل اجاره واحدهای مسکونی به دست می آید برای گردشگری هدر می رود. خدماتی مانند پارک، خدمات غیر بهداشتی، استراحتگاه.

وی ادامه داد: این مشکل نه تنها در این شهرستان بلکه در سراسر کشور وجود دارد که مسافرخانه های دارای مجوز و بدون مجوز نرخ خاصی ندارند و در این زمینه نظارتی از سوی نهادی صورت نگرفته است، هرچند شاید از سوی شهرستان انجام شود. شورای تدارکات با تشکیل کمیته نظارتی برای ارزیابی این واحدها، تصمیماتی گرفته شده است که البته بسیار مشکل است.

عسگری خاطرنشان کرد: 3 هزار خانه شناسایی شده در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 300 خانه دارای شناسنامه و مالک هستند که تاکنون 380 فقره پروانه صادر شده است. سازماندهی در این زمینه واقعاً سخت است.

ورود دستگاه قضایی به نظارت بر واحدهای مسکونی غیرمجاز در مازندران

مهران حسنی معاون میراث گردشگری مازندران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، واحدهای اقامتی استان را واحدهای دارای پروانه بهره برداری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر مازندران دارای 64 هتل، 51 متل، 91 هتل آپارتمان، 14 مسافرخانه است. 8 مجتمع گردشگری، 5 هزار و 305 مهمانپذیر، 370 بوم گردی و 10 کمپینگ و 123 پروانه بهره برداری در بخش تاسیسات با احتساب سواحل وجود دارد.

وی با بیان اینکه در محدوده مناطق نمونه ای که در ایام نوروز فعالیت می کنند، شامل اقامتگاه های دولتی با ظرفیت رسمی و مدارس، زائرسراها با ظرفیت غیررسمی است، افزود: واحدهای غیر مجاز اعم از اسکان و پذیرایی هستند که مجوز کار ندارند

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بر اساس ماده 23 آیین نامه ایجاد اصلاح، تکمیل، طبقه بندی و رتبه بندی تأسیسات گردشگری، این سازمان با شناسایی از گردشگری برای این واحدهای اقامتی انجام می شود، افزود: برای نظارت بر این واحدهای مسکونی، پلیس و دادستانی برای سازماندهی می آیند. البته خود اجاره دادن منازل و ویلا طبق ماده 7 قانون توسعه گردشگری و صنعت جهانگردی مصوب سال 70 باید مجوز لازم را از وزارت میراث فرهنگی اخذ کنند در غیر این صورت تخلف بوده و جریمه خواهند شد. . و حتی جریمه شد.

حسنی با تاکید بر اینکه خانه مسافر بر اساس آیین نامه اصلاحی مصوب سال 1393 یکی از مراکز گردشگری است، گفت: حدود 29 نوع مکان گردشگری در صنعت گردشگری گنجانده شده است، بنابراین فردی که مکان گردشگری اجاره می کند مشمول این قانون می شود. .

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه شروع عملیات در محل تخلف است و بهره بردار باید مجوز بگیرد و با قیمت قانونی اجاره دهد اما برای مالکان این خانه ها آزادی قیمت آزاد وجود دارد. : واحدهای گردشگری بر اساس نرخ دستورالعمل وزارت و نرخ تورم تعیین می شود و این افزایش سالانه در مهرماه با توجه به امکانات مجتمع گردشگری انجام می شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اقامتگاه های رسمی در ایام نوروز گفت: در زمان بازدید حدود 90 تا 100 درصد این اقامتگاه ها اشغال شده بود که نشان از استقبال مسافران دارد.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه بوم گردی با توجه به نوع و سلیقه خاص مسافران جذب آن می شود که در فاز جامع فعلی و وجود عمر ماشینی این واحدها مورد استقبال قرار می گیرد.

این مسئول درباره افزایش خوابیدن در چادرها گفت: یک عامل ممکن است افزایش این اقامتگاه های غیررسمی باشد، اما عامل مطلق نیست و در رغبت مسافران نیز لحاظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید