200 میلیون تومان ساختمان مسکونی با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود

زمان: 18:24
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778657

رئیس بنیاد مسکن در کشور گفت: با ضمانت سوابق زنجیره ای سفته، تسهیلات طرح پرش مسکن به مبلغ 200 میلیون تن پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر نیکساد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان داراب گفت: با ضمانت سفته ، تسهیلات در طرح جهش مسکن به مبلغ 200 میلیون تن بازپرداخت و 200 وام بازپرداخت می شود. میلیون تن با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله و ضمانت زنجیره ای قابل اجرا گفت: طرح مسکن قانونی است که دولت را موظف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی می کند.

وی افزود: جهش مسکن طرحی است که بر اساس آن همه دستگاه ها پایگاه داده های زمینی و تسهیلات برون سپاری را در اختیار بانک ها قرار می دهند تا به سازندگان تسهیلات بدهند.

وی همچنین به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و با بیان اینکه مسکن مهر دارای نقاط قوت و ضعفی است که باید نقاط ضعف آن را برطرف کرده و بر نقاط قوت آن بیفزاییم ، افزود: بنابراین همه چیز نباید در نقاط مسکن مهر فقط در نقاط قوت و «ببینیم بنیاد مسکن هم وارد این پروژه شد و چند پروژه را اجرا کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در بسیاری از پروژه های مسکن، شهرداری ها پاسخگو هستند و به محض اسکان مردم، شهرداری ها باید زباله ها را جمع آوری کنند. فرض کنید از آنجایی که بنیاد مسکن پیمانکار این پروژه ها بوده است، بنابراین تمامی فعالیت های جانبی در مجتمع های مسکونی مهر باید بر عهده بنیاد مسکن باشد. متأسفانه برخی از این شهرها چنان مشکلاتی در زمینه جذب فاضلاب دارند که بوی بد در کل شهر پخش شده است. آیا مسئولانی که از این مسئولیت ها دوری می کنند، حاضرند خانواده های خود را در این شهرها زندگی کنند؟

نیکزاد گفت: برخی از شرکت های وابسته به بنیاد مسکن در تهران و شهرستانها در حال انجام کارهای ساختمانی هستند ، آنها در ساخت راه آهن ، مترو ، زیرگذر و روگذر فعال هستند ، بنابراین فعالیتهای بنیاد در همه جا وجود دارد. این کشور در طرح های مختلف بسیار بزرگ است.

این مقام مسئول ادامه داد: بنیاد مسکن یک موسسه انقلابی است که هیچ بار مالی واقعی بر دوش دولت ندارد. مشکلات و منابع محدود است. بنیاد وارد می شود و خدمات رسانی می کند. در بسیاری از نقاط کلید شهردار است و شهرداری باید مشارکت کند. در پروژه های شهری ، توسعه ، پروژه های آب و برق ، فاضلاب در این شهرهای زیادی را که بنیاد مسکن پروژه ای را در آن اجرا کرده است ، تحت نظارت قرار می دهیم و آن را به وزیران مسئول منتقل می کنیم.

نیکساد با اشاره به اینکه نظام اسلامی یک نظام مردم مداری است ، گفت: “اگر مردم مشکل دارند ، همه ما باید آستین بالا بزنیم. اگر این در حیطه مسئولیت بنیاد باشد ، فوراً اقدام می کنیم. به وزرای مربوطه تا مشکلی برای افراد حاضر در زمین ایجاد نشود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ما قطعاً اولویت بررسی طرح های هادی را داریم ، بسیاری از طرح های جامع نیاز به بازنگری دارد تا زمینه ای برای زندگی مردم در روستاها فراهم شود ، تولید در روستا باید احیا شود.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در بسیاری از حوادثی که در هنگام وقوع سیل و زلزله رخ می دهد ، جان عزیزان ما در خطر است و ممکن است بسیاری جان خود را از دست بدهند ، خادمان مردم در تلاش هستند تا بخشی از این خسارت را جبران کنند ، اما آیا می تواند انجام شده؟ آیا خسارت جانی را جبران می کند؟ به همین دلیل است که باید تلاش شود تا سیل و زلزله جان یک نفر را در جامعه ما نگیرد.

وی ادامه داد: خسارات جانی انسان ها را نمی توان با اعداد جبران کرد، مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران با یک سری سفته اعتباراتی در اختیار بانک ها قرار داده اند تا واحدهای مسکونی مقاوم سازی کنند، مجتمعی که مردم به راحتی نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند. در اختیار بانک است؟

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انتقاد از برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات گفت: “بانک نباید مطالبات غیرقانونی از مردم داشته باشد. قانون می گوید برای گرفتن تسهیلات بنیاد مسکن دستور زنجیره ای کافی است. ما اگر بانکی بیش از یک سری سفته از مردم برای پرداخت تسهیلات از مردم درخواست کند ، قطعاً پیگیری می کنیم و طبق قانون با بانک برخورد می شود.

وی افزود: از سال 1974 که حدود هفت درصد روستاهای کشور احیا شده اند ، در همان سالها کار بازسازی انجام شده است. تسهیلات ارائه می شود ، در طرح جهش مسکن ، بازپرداخت وام 200 میلیون تنی با همان اسناد است ، پرداخت وام 200 میلیون تنی با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله و ضمانت زنجیره ای مناسب.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: قطعا تا دو ماه دیگر به استان فارس سفر می کنم و مسائل را پیگیری می کنم، همه مسائل مطرح شده در این سفرها را پیگیری می کنم، وظیفه ماست که این مشکلات مردم را حل کنیم.

در این سفر وام های ملی تخصیص 50 میلیارد تومان برای توسعه شهرهای داراب و زرین دشت را تصویب کرد.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید