200 هزار کامیون در کشور در حال ارتقا است

وی بی توجهی و غفلت در گذشته در مورد نوسازی ناوگان زمینی ، هوایی و راه آهن را یادآور شد و تصریح کرد: برای تعامل با همسایگان ، ارتباط موثر با کشورهای مختلف و همچنین دسترسی به آبهای آزاد ما ، راهی جز نوسازی ناوگان دریایی ، راه آهن ، خودرو و هوایی. ما آن را نداریم ، زیرا در شرایط فعلی نمی توانیم کارهای م effectiveثر و مفیدی انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از کشورها با نوسازی ناوگان خود شرایط خوبی را ایجاد کرده اند در حالی که ما هنوز در ابتدای راه هستیم و با وجود اینکه 30 درصد حمل و نقل مسافری و باری از طریق راه آهن انجام می شود ، وضعیت به این ناوگان بسیار نامطلوب و پیچیده است. “

گاسمی افزود: ما با وزارت صنعت ، معدن و تجارت موافقت کردیم که برای نوسازی ناوگان خودرو 200 هزار کامیون به استان ها تحویل دهیم و خرید ریل و نوسازی ناوگان نیز در اولویت قرار دارد. “

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل شرایط مناسبی برای دسترسی به استانداردهای مناسب برای بزرگراه ها ، بزرگراه ها و جاده های اصلی ایمن ندارد ، اما برخی از تاخیرها طی چهار سال آینده و منابع لازم برطرف می شود. فراهم خواهد شد.

گاسمی افزود: در این سفر پیش بینی شده است که 2 تریلیون تن تومان برای توسعه بزرگراه ها ، راه آهن و بخش نوسازی این ناوگان اختصاص داده شود و مطمئناً در بودجه 1401 همین حمایت ادامه خواهد داشت.

وی به ساخت 300 کیلومتر بزرگراه در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای تکمیل این پروژه ها به چهار هزار میلیارد تن منابع نیاز است که باید به طرق مختلف تأمین و هزینه آن پرداخت می شد.

مسکن سیاسی نباید در نظر گرفته شود

وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: 520 هزار نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد ، مددکاری اجتماعی و طیف وسیعی از نهادهای حمایتی هستند که شامل زنان ، سرپرستان خانوار ، افراد دارای معلولیت و افراد دارای معلولیت موقعیت

گاسمی افزود: تمام ویژگی های این افراد و شرایط مالکیت یا نداشتن مسکن محاسبه شده است و تلاش می کنیم براساس قانون کلی دولت از این گروه ها در قانون جهش تولید مسکن حمایت کامل کنیم. . “

وی گفت: حتی فرم جیم در برخی موارد مشکلاتی داشت که تیم متخصصان این مشکلات را برطرف کردند و با شرایط مصوب افراد مجرد می توانند از طرح جهش در تولید مسکن استفاده کنند.

قاسمی در خصوص اتمام مسکن مهر در برخی از استان های کشور افزود: مسکن مهر در مقطعی مورد استقبال مردم قرار نگرفته و در برخی استان ها هنوز پرونده مسکن مهر به پایان نرسیده است ، بنابراین در تلاش هستیم واحدهای باقی مانده کاندیدا را تکمیل و تحویل دهیم. در اسرع وقت.. “

وی افزود: در کنار این طرح ، برنامه ملی مسکن راه اندازی شد که کاستی ها و مشکلات خود را نیز داشت و ما در قانون جدید جهش تولید مسکن کاندیداهای این طرح را در حال تجمیع هستیم.

گاسمی با بیان اینکه نباید به مسکن از نظر سیاسی نگاه کرد ، افزود: متأسفانه در سال های اخیر برخی در این زمینه فعالیت سیاسی داشته اند ، اما دولت سیزدهم قصد سیاست گذاری در این زمینه را ندارد ، بلکه سعی می کند همه ایرانیان را بی خانمان کند. “

وی گفت: کلیه متقاضیان مسکن در قالب طرح افزایش تولید مسکن ساماندهی شده و ارزیابی و اولویت آنها مشخص می شود تا بتوانند به تدریج و با پرداخت مبالغ اولیه از مزایای این طرح استفاده کنند.

گاسمی سهمیه استان اردبیل را 80 هزار واحد به مدت چهار سال اعلام کرد و ادامه داد: در 900 شهر کشور ساخت واحدهای مسکونی با ارائه زمین رایگان ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین ارائه تسهیلات با کیفیت و مطلوب انجام می شود. مواد لازم..

وزیر راه و شهرسازی به کیفیت پایین ساختمان در کشور اشاره کرد و گفت: عمر مسکن در کشور ما بسیار پایین است و این نشان می دهد که ما دانش فنی و تخصصی در ساختمان سازی را ارزیابی نکرده ایم.

وی افزود: در بهبود کیفیت ساخت ، مهندسان ما باید از فناوری ها و فناوری های جدید قدردانی کنند و به یاد داشته باشند که کیفیت ساخت با طراحی و دکوراسیون شیک که نمونه ها را در شهرها و مناطق مختلف مشاهده می کنیم متفاوت است.

گاسمی ضرورت تغییر ساختار نظام مهندسی را به عنوان یک اصل اساسی یادآور شد و تصریح کرد: باید به سمت اصلاح قوانین حرکت کنیم تا بیشترین تأکید ما بر دانش فنی و رویکرد صحیح کنترل و نظارت باشد که بر همین اساس استوار است. ساختار در قانون تولید مسکن و تأکید بیشتری بر رویکرد دانش فنی و صنعتی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید