21 آذر، روزی که گرمای حضور، سرمای کویر را فراموش کرد

ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797000

مردم دارالعباده یزد 14 سال پیش در آن روز افتخار پذیرایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، 21 دی ماه برای ساکنان یزد روز خاطره انگیزی است. مردم دارالعباده یزد 14 سال پیش در چنین روزی افتخار پذیرایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتند و اکنون این روز برای یزدی ها روزی شیرین و تاریخی و یادآور استقبال باشکوه و بسیار گرم است. از افرادی که سالها منتظر بودند.مکتدا را ملاقات کنید.

بیش از 700 پروژه و مصوبه در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به یزد

این سفر تاریخی ۷۲۰ پروژه و مصوبه داشت و صدها میلیارد تن ارزش داشت. یکی از مهمترین این مصوبات جذب اعتبار بسیار خوبی در حوزه درمان و آموزش است که در نتیجه استان پیشرفت خوبی در این زمینه ها داشته است.

از این میان 44 مصوبه مربوط به استانداری، 27 مصوبه مربوط به اهداء و امور خیریه، یک مصوبه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، یک مصوبه جمعیت هلال احمر، 6 مصوبه دانشگاه یزد، دو مصوبه مربوط به سازمان انتقال خون، 47 مصوبه سازمان بهزیستی، 13 طرح آب و فاضلاب روستایی و 12 پروژه آب و فاضلاب شهری، یک مورد تاییدیه برق منطقه ای و یک مورد تایید شرکت شهرک های صنعتی، 24 مصوبه شهرداری های استان، 13 مصوبه مربوط به صدا و سیما، دو مصوبه مرکز هوش. توسعه، 19 مصوبه اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب و 13 پروژه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و … که بسیاری از آنها 100 درصد توسعه یافته و با برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات لازم در همان سالهای اولیه

23 مصوبه در اداره کل ورزش و جوانان و همچنین 41 مصوبه برای نوسازی مدارس، 50 مصوبه برای بنیاد مسکن و 107 طرح برای سازمان جهادکشاورزی و 165 مصوبه برای کمیته معاونت امام از دیگر مصوبات این شورا بود. مجری در سفر مقام معظم رهبری به یزد.

بیمارستان شهید رهنمون; برکت همیشگی سفر مقام معظم رهبری به یزد

ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد بود که جایگزین ساختمان قدیمی بیمارستان شهید رهنمون شد و در سال 95 به بهره برداری رسید.

میانگین مدت زمان ساخت پروژه های بیمارستانی در کشور بین 13 تا 14 سال است اما پروژه ساخت ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد هفت سال بعد افتتاح شد.

ddaaa63a 1fb8 4c9d 8dae db8329571777 خبر خاکستری

روایتی از حجت الاسلام محمد صدوقی از سفر رهبر معظم انقلاب به یزد

حجت الاسلام محمد صدوقی فرزند امام جمعه فقید یزد در ارتباط با حضور رهبر معظم انقلاب و خاطرات حضور ایشان در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: یادم هست آمدم آنجا.

وی افزود: یادم هست سفر خیلی ناگهانی بود. به نظر من دو هفته قبل از سفر، گروهی از دفتر آقا به یزد آمدند و آنها هم طبق معمول آمدند و گفتند در صورت امکان چند دقیقه بعد از نماز حاج آقا را ببینند. یادم هست بحث خیلی جدی نبود و ما فکر می کردیم اینها مردم عادی هستند که برای کارهای اداری آمده اند و به شهرها سر می زنند و فکر می کردیم که آنها در یک دره هستند و برای کارهای معمولی در اداره آمده اند. که بعداً گفت که احتمالاً می خواهند به یزد سفر کنند.

صدوقی ادامه داد: گفتند ما بین دو شهر شیراز و یزد تردید داریم، اما احتمالا به یزد می آیند و برای بررسی می آیند و از آنجا یکی دو نفر از دوستانشان تا آخر وقت در اداره می مانند. کار یادم می آید که شور عجیبی وجود داشت و همه می خواستند کاری را انجام دهند و هرکسی می خواست کاری را که می تواند انجام دهد.

همه آمده بودند

گفت: قرار شد محل سکونتش در خانه ما باشد، همان روز آمد و برای استقبال به فرودگاه رفتیم. چیزی که واقعا غیرقابل تصور بود و حالا خاطراتی که به ذهنم می آید هیجان انگیز است، ازدحام مردم بود. هر چه به روز سفر نزدیکتر می شدیم، شور و هیجان بیشتر می شد. برخی که حتی در شرایط عادی، شاگردان و ارادتمندان خداوند بیش نبودند، دیدند که علاقه زیادی به آمدن روز بعد دارند. تا اینکه آمد و ازدحام جمعیتی بود که همه به یاد آوردند و عکس هایی از او بود.

صدوقی خاطرنشان کرد: به یاد دارم پدرم زمانی که پشت سر خود وارد میدان امیرچحمک شد، جمعیت را دید، مزه کرد و دستش را در آنجا بلند کرد و خدا را شکر کرد. در این سرما، چنین جمعیتی واقعاً غیرقابل تصور بود.

توجه جالب رهبر انقلاب به محل استراحتشان در سفر به یزد

وی بیان کرد: در جلسه شورای عمومی موضوع آب را مطرح کرد و بعد مراسم به پایان رسید و به منزل رفتیم، دیدم آقای وحید یکی از اعضای دفتر به دنبال ما می گردد. گفت: آقا وقتی وارد خانه شدند این لباس ها و غلامان را روی چوب لباسی دیدند و پرسیدند آقای سادویی کجاست و با ما بحث کردند و گفتند من اینجا نمی مانم! از خانه خارج شوید و به آقا بگوییم که ما شما را بیرون نیاوردیم، بلکه خودت می خواستی برای دلداری بروی و گفتند جای خوبی داری و اگر بخواهی می توانی اینجا بمان. به مرحوم ابوی گفتند که آقا بگویند ما مشکلی نداریم و رفتیم. در واقع توجه او برای من مهم بود.

67f35077 245a 45b4 b407 51b22f923094 خبر خاکستری

سفر با قایق به اقیانوس

رمان سفر با قایق به اقیانوس نوشته حجت الاسلام مظفر سالاری درباره سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان یزد است. در پنج فصل تنظیم شده است که هر فصل به یکی از پنج روز حضور رهبر معظم انقلاب در استان یزد اختصاص دارد.

در بخشی از قطار گفت: «هوا سرد بود. اما طراوت و روشنایی زمستان 1357 بود. شیخ دفترش را بیرون آورد تا از راننده یادداشت برداری کند. اما او می دانست که سخنان او مانند دانه های تسبیح، همه آیات علم است. در پایان صدای زیرکانه و خوش آهنگ رهبری همه را غرق در وجد معنوی کرد. بسیار خوشحالم و از خداوند متعال سپاسگزارم که این توفیق را به من داد تا بتوانم در جمع صمیمی، پاک، مؤمنانه و مذهبی مردم عزیز یزد حضور یافته و این وظیفه را که مدتها برای سفر به شما احساس می کردم، انجام دهم. شهر و ولایت شما مرکز علم، مرکز هنر، مرکز کار و تلاش و ابتکار، مرکز ایمان و دین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید