گرمی حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای 22 دی

ساعت: 22:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921825

آذرماه در کرمان سرمای یخبندان است، گرچه گرمای دل مردم کرمان به دلیل نبود فرزندانشان آن سرما را آب کرده است، اما کرمانی ها شهادت فرزندشان حاج قاسم در سیزدهم دی را هرگز فراموش نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسیر ایده آل؛ وقتی به سیزدهم دسامبر رسیدیم، باید درنگ طولانی، در غم و اندوه و تعجب از دست دادن مردی که عنوان کاپیتان قلب ها را یدک می کشد، بمانیم.

دی ماه سال 1377 بود که چنین داغی در دل مردم ایران جای گرفت و رهبر بزرگ جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی در حال خروج از فرودگاه بین المللی آن شهر در بغداد به شهادت رسید.

ملت ایران هیچ گاه غم و اندوهی که در آن روز بر آنها وارد شد را فراموش نمی کند، هر ملت و قومی در سوگ این شهید بزرگوار عزادار شدند.

امروز 22 دی ماه 1401 دقیقاً سه سال از آن روز می گذرد و به رسم وفاداری مردم کرمان در جمعی به نام «جاده های مقاومت» از چهارراه انقلاب تا گلزار عبور کردند. شهدای کرمان و حرم مطهر شهید سلیمانی و همرزم همیشگی ایشان شهید پورجعفری.

آذرماه در کرمان سرمای یخبندان است، هر چند گرمی که در دل مردم کرمان به دلیل نبود فرزندانشان آن سرما را آب کرده است.

مادران مثل همیشه فرزندان خود را آورده بودند تا آنها را با آداب و رسوم حاج قاسم آشنا کنند.

55 خبر خاکستری

یکی از مادران گفت: فرزندم را به این امید آوردم که مانند شهید سلیمانی عاقبت به خیر شود.

13(16) خبر خاکستری


زهرا ابراهیم پور مادر فرزند کوچکی بود، زهرا گفت: شهید سلیمانی بر دل ها حکومت می کند، من هم مادری هستم که آمده ام تا راه سلیمانی را به فرزندش نشان دهم.

10(20) خبر خاکستری

ساعت 12 ظهر زمان تجمع و شروع مراسم بود، هر لحظه افراد بیشتری به این تجمع اضافه می‌شدند، از هر جنس و گروه سنی که در میان جمعیت بودند، تصویر شهید سلیمانی می‌درخشید.

00(2) خبر خاکستری

88(1) خبر خاکستری

66 خبر خاکستری

7(35) خبر خاکستری

6(37) خبر خاکستری

عبور از میان جمعیت سخت بود، مجری برنامه چندین بار از مردم خواست که در ابتدای مسیر بمانند و به تماشای برنامه ها ادامه دهند زیرا به او اطلاع دادند که در مسیر گلزار شهدا و گلزار شهدا جمعیت زیادی وجود دارد. هر لحظه مردم بیشتر و بیشتر.

14(15) خبر خاکستری

در همان لحظه پیامکی با این مضمون بر روی تلفنم دریافت کردم: «اکنون بیش از 200 هزار نفر از عاشقان شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و خیابان های منتهی به آن حضور دارند».

خانمی توجهم را جلب کرد که روی زمین نشسته بود و گل نرگس در دست داشت، نامش مریم است، گفت آمده ام تا همه بدانند که شهید سلیمانی همیشه در قلب ماست و سفرش ادامه دارد، گل نثار می کنم دست این شهید را گرامی می دارم.

5(47) خبر خاکستری


این مراسم با مداحی و مدیحه سرایی همراه بود، این بار حاج مهدی رسولی تشریف آوردند و از جمع عاشقان شهید سلیمانی مداحی کردند و مردم با صدای او و به یاد شهید سلیمانی گریستند.

34(3) خبر خاکستری
0(2) خبر خاکستری

2(83) خبر خاکستری

99 خبر خاکستری
22(8) خبر خاکستری
11(26) خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید