گرمای جنوب یخ های زمستان را آب کرد/ آغاز فصل گردشگری در سرزمین ملوانان خلیج فارس

ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798741

مزایای یافت شده در پایین ترین نقطه کشور؛

هر ساله با شروع پاییز و زمستان، هرمزگان پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است که طی دو سال اخیر تحت الشعاع ویروس بدنام کرونا قرار گرفته اند و خبری از بازار داغ گردشگری نیست. اما زمستان امسال با تسریع در واکسیناسیون عمومی توسط دولت سیزدهم، بار دیگر نور امید بر گردشگری تابید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; استان هرمزگان با حدود 2200 کیلومتر مرز دریایی از ساحل شرقی استان در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس، بیش از نیمی از آب های ایران اسلامی را در اختیار دارد.

وجود 14 جزیره در خلیج فارس با جاذبه های طبیعی، گردشگری و دریایی، استان هرمزگان را به پایتخت گردشگری ایران در سال های اخیر تبدیل کرده است.

در روزهای سرد زمستان که بیشتر نقاط کشور سرد و پوشیده از برف و سرما است. جنوبی ترین نقطه ایران دارای آب و هوای بهاری مساعد است که سرمای سردی ندارد.

1083393b de79 49a5 9ae4 7bd56ec9d102 خبر خاکستری

هر ساله با شروع پاییز و زمستان، هرمزگان پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است که طی دو سال اخیر تحت الشعاع ویروس بدنام کرونا قرار گرفته اند و خبری از بازار داغ گردشگری نیست. اما زمستان امسال با تسریع در واکسیناسیون عمومی توسط دولت سیزدهم، بار دیگر نور امید بر گردشگری تابید.

با رفتن به سواحل هرمزگان موجی از گردشگران و مردم محلی را می بینید که پس از پایان بارندگی های سیل آسا برای گذراندن لحظات خوشی به دریا می آیند تا از هوای لذیذ بهاری لذت ببرند.

76c9a94e 5f27 443a 9710 4e97f6c2d55d خبر خاکستری

هوای مطبوع به ما اجازه نمی دهد در خانه بنشینیم

زهرا مریدی شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به هوای مساعد زمستانی اظهار داشت: هوای مطبوع اجازه نمی دهد در خانه بنشینیم و دوست داریم برای تفریح ​​به ساحل بیاییم.

او گفت: «سال‌ها پیش می‌ترسیدیم خانه را ترک کنیم. اما در سال های اخیر با تسریع روند واکسیناسیون در کشور و در طبیعت استان هرمزگان، بخشی از ترس ما کم شده است.

مریدی گفت: با ورود سویه های جدید کرونا باید فاصله های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می خواهم دور سوم واکسیناسیون را دریافت کنند تا ویروس کرونا از روی زمین محو شود و روزهای بدون ترس و ترس داشته باشیم و از عنایات الهی استفاده کنند.

b9a030aa 1ec3 451c a5c3 fcb38b6f9e35 خبر خاکستری

قایق های ماهیگیری توجه را به خانه های قدیمی جلب می کند

فهیمه رحمانی یکی از گردشگرانی که به بندرعباس سفر کرده است، گفت: قبل از شروع ویروس کرونا، زمستان هر سال برای بازدید و خرید عید به استان های هرمزگان و بندرعباس و جزیره کیش سفر می کردم.

این شهروند ادامه داد: دو سال به دلیل تاج نمی توانستیم بیاییم اما امسال به دلیل اینکه همه اعضای خانواده سه نوبت واکسن تاج دریافت کردند به بندرعباس سفر کردیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه زمستان بهاری در بندرعباس و ساحل دلپذیر است، گفت: فرزندانم عاشق دریای جنوب به خصوص منطقه سورو هستند که بکر است و قایق های ماهیگیری به خانه های قدیمی چشم نوازی می کند. .

وی با اشاره به وجود بازارچه ها و پاساژهای مجلل در شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: سفر به بندرعباس با یک تیر، دو تابلوی خرید و گردشگری با هم اتفاق می افتد.

8892166a 18cb 4f79 920a fd6e9d53fb43 خبر خاکستری

صدور 94 قرارداد اساسی احداث اماکن گردشگری در هرمزگان

سهراب بناوند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت های گردشگری استان، از ابتدای سال 94 تفاهم نامه کلان برای ایجاد اماکن گردشگری سرمایه گذاری 10.650 میلیاردی منعقد شده است. ریال و اشتغال 2299 نفر.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: موافقت نامه مبانی صادره شامل: 48 مجتمع گردشگری، 23 رستوران سنتی، 13 کلبه بوم گردی، 2 هتل، هتل آپارتمان، 2 مرکز گردشگری ساحلی و دریایی، 2 مرکز است. عدد مکان های اقامتی و غذایی، واقع در مجتمع های خدمات اجتماعی، 2 مرکز تفریحی گردشگری و تفریحی بوم گردی و پارک طبیعی توریستی و اقامتگاه سنتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید