250 تن “سرم” از بین رفت.

250 تن سرم

روز جدید : پس از خجالت و در صورت وجود بیش از 250 تن سرم تاریخ مصرف گذشته در گمرک در رابطه با اعطای جایزه، سازمان اموال اموال در نهایت نسبت به امحای این محموله مواد مخدر اقدام کرده است.

تاریخچه سرم ها از گذشته زمانی آغاز شد که گمرک ایران از وجود 500 تن سرم در تابستان امسال در گمرکات خبر داد. پارسال بود و ظاهرا تاریخ انقضا رو به پایان است و یک سال پیش 280 نفر دیگر برای بیماران دیالیزی وارد کشور شدند اما نوبتی وجود ندارد.

در نهایت در شهریورماه در بازدید معاونان دادستان تهران از گمرکات و انبارهای عمومی تهران در کنار سایر کالاهای سلامت محور، موضوع خروج و خروج کالا مورد رسیدگی قرار گرفت و مقرر شد در بدو ورود تعیین تکلیف شود. حدود 250 تن سرم تاریخ مصرف گذشته به سازمان اموال تملیکی تحویل شد و 280 تن دیگر سرم مربوط به بیماران دیالیزی بلافاصله توسط وزارت بهداشت بررسی و در صورت صدور مجوز از گمرک ترخیص شد.

این در حالی است که آخرین اطلاعیه اجتهاد – از سوی رئیس سازمان اموال تملیکی – نشان می دهد که 259 تن سرم قدیمی که در شهریورماه امسال در اختیار این سازمان قرار گرفته بود، اخیرا معدوم شده است.

سوالات دیگری نیز در طول این سریال مطرح شد، از جمله اینکه آیا می توان از آن برای مقاصد ثانویه و غیرانسانی استفاده کرد یا میرمونی، معاون سابق سازمان اموال، اصرار داشت که این قانون به وزارت بهداشت تصویب شود. اقدام کنید و تکلیف را مشخص کنید در حالی که معتقد بود تخریب این سرم ها می تواند حدود 250 میلیون تن هزینه داشته باشد.
این البته تنها حاشیه سرم های وارداتی در سال جاری نبود. بهداشت و گمرک بالاخره از دستور کار خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید