واکنش رئیس سازمان غذا و دارو به انهدام 250 تن سرم؛ ماموران گمرک باید پاسخگو باشند


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812473

رئیس سازمان غذا و دارو به خبر انهدام 250 تن سرم تاریخ مصرف گذشته واکنش نشان داد و گفت: ماموران گمرک باید پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از امحای 250 تن سرم وارداتی که در گمرک مانده بود، شرکت داروسازی شیرازسرام در سال 96 گفت: این محموله اقدام به واردات دارو کرده است. با ورود این محموله به گمرک، معاون وقت سازمان غذا و دارو در نامه ای به رئیس وقت سازمان گمرک کشور در تاریخ 28 شهریور 97 درخواست ترخیص محموله را به دلیل کمبود و نیاز به بیمارستان خواهد داد.

وی افزود: اما گمرک در پاسخ می گوید دو سوم یا 65 درصد از زمان ماندگاری این سرم ها به پایان رسیده است بنابراین ما این بار را رها نمی کنیم. پس همه ماموران گمرک باید از آن به بعد پاسخگو باشند که چرا این کار را نکردند و چرا محموله را ترخیص نکردند با وجود اینکه خود سازمان غذا و دارو متولی این امر بود و خواستار ترخیص محموله شده بود.

دارایی با رد این موضوع که محموله دیگری از سرم شامل 280 تن سرم دیالیز در گمرک مانده است، گفت: در صورت ورود سرم بدون رها شدن در گمرک تمیز و ترخیص می شود و روزانه حداقل پانصد هزار سرم در داخل کشور باقی مانده است. تولید می شود. بنابراین، این ادعاها بی اساس است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید