2500 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین تحصیل می کنند

وی افزود: در دولت نهم و دهم تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به 22 هزار نفر در سال رسید و در ابتدای دولت جدید روحانی این تعداد به 6 هزار نفر کاهش یافت.

سرپرست امور پردیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: با حضور مقام معظم رهبری در پردیس دانشگاه فرهنگیان تهران و بیانات ایشان مبنی بر اهمیت این دانشگاه، تعداد جذب دانشجو افزایش یافت، به طوری که هم اکنون نزدیک به 115 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور تحصیل می کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در اردیبهشت 1396 در بخشی از بیانات خود فرمودند: «امروز مهمترین نیاز آموزش و پرورش کشور معلم است و دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و هر جایی که معلم باشد. آموزش مبتنی است، باید از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

مشهدی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حدود چهار درصد دانشجویان کشور بود اما از حدود 7500 دانشجوی شهید کشور، 1700 شهید دانشجوی تربیت معلم بودند.

وی تصریح کرد: عدم جذب دانشجو در دولت قبل باعث شده است که کشور با کمبود شدید معلم مواجه شود و امروز تقریبا هر ساله آموزش و پرورش برای رفع کسری موجود به 100 هزار معلم نیاز دارد.

این مقام مسئول افزود: وزیر آموزش و پرورش طی بخشنامه 173/140 برای مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل تعمیرات مدارس استان قزوین تعیین تکلیف کرد و در این بخشنامه به صراحت آمده است که اگر آموزش و پرورش فضاهایی از دانشگاه فرهنگیان را اشغال کند به این واحد تحویل دهید. مرکز در اسرع وقت به دلیل افزایش تعداد دانش آموزان.

وی گفت: در استان قزوین نزدیک به 2500 دانش آموز اعم از دانشجو معلم و مهارت آموز در 7 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و با توجه به مجوزهای صادره از شورای گسترش آموزش عالی امکان جذب هزار دانشجو در رشته های تحصیلی وجود دارد. در سال های آینده موارد بیشتری وجود دارد. به همین دلیل یکی از چالش های مهم پیش رو، گسترش کمی و کیفی فضاها و سالن های مطالعه است.

مشهدی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به آموزش معلمان در شرایط فعلی و سال های آتی و تعهد خطیر دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها مرجع تامین کننده معلم برای این نهاد، باید به تامین فضا توجه شود. و امکانات مورد نیاز برای تربیت معلم به سبک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین الزامات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید