29 میلیارد تومان حقوق 290 نماینده مجلس؟

29 میلیارد تومان حقوق 290 نماینده مجلس؟

عکسی از فیش حقوقی منتسب به یکی از نمایندگان مجلس در توییتر دست به دست شده که نشان می دهد این نماینده ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کند.

رویداد۲۴ روزیاتو نوشت: تصویری از فیش حقوقی منتسب به یکی از نمایندگان مجلس در توییتر دست به دست شده که نشان می دهد این نماینده مجلس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت کرده است.

این سوال خیلی ها را به تعجب واداشته است که نمایندگان مجلس چقدر حقوق می گیرند. یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در روزهای گذشته از افزایش 20 درصدی حقوق نمایندگان مردم خبر داد.

دنیای اقتصاد نوشت: با 20 درصد افزایش در سال جاری به 24 میلیون تومان می رسد که تقریباً سه برابر حداقل درآمد ماهانه 3.3 کارگری است که امسال 8 میلیون تومان درآمد ماهانه خواهند داشت. در عین حال، نمایندگان مجلس پول بیشتری برای هزینه های جاری مانند اجاره خانه، هزینه های دفتر، رفت و آمد و قبوض تلفن همراه دریافت می کنند. هزینه هایی که علاوه بر حقوق پرداخت می شود اما کارگر یا کارمند باید از حقوق ماهیانه خود پرداخت کند.

هزینه های ذکر شده چندان مشخص نیست، اما در سال 2019 جدولی منتشر شد که نشان می داد این درآمدها حداقل برابر با حقوق ماهانه نمایندگان ملی است. بدین ترتیب می توان حدس زد که درآمد هر نماینده مجلس در سال 1402 حداقل 50 میلیون تومان در ماه باشد که 6 برابر حقوق مذکور است.

بودجه تشکیلاتی مجلس در سال 1401 بالغ بر 1351 میلیارد تومان بود که در سال 1402 به 1521 میلیارد تومان رسید که مقایسه این دو رقم نشان می دهد که بودجه تشکیلاتی مجلس 170 میلیارد تومان افزایش یافته است که معادل 12.5 درصد رشد است. . اگرچه این برآوردها شاید حداقل برآوردها باشد، اما محاسبه این پرداخت 50 میلیون تومانی برای 290 نماینده مجلس، هزینه ماهانه 14.5 میلیارد تومانی را نشان می دهد که برای کل سال حدود 174 میلیارد تومان است.

فارس در این باره نوشت: احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در شورای اسلامی در پاسخ و تشریح حقوق دریافتی نمایندگان گفت: نمایندگان دو حساب دارند که حقوقشان به یک حساب واریز می شود و هزینه دفترشان. به حساب دیگر واریز می شوند.

وی افزود: حقوق ماهانه نمایندگان مجلس حدود 20 میلیون تومان است که افزایش حجم کار تاثیری در افزایش آن ندارد. نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در خصوص هزینه نمایندگی در حوزه ها نیز میزان ودیعه متفاوت است و در حوزه های بزرگتر این ودیعه افزایش می یابد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: نماینده سه شهرستان استان قم هستم و مبلغی که بابت هزینه های اداری به حسابم واریز شده 53 میلیون تومان است. وی افزود: در حوزه انتخابیه خود 8 دفتر، 3 دفتر در قم و 5 دفتر در سایر شهرستان های استان دارم و 33 کارمند در اداراتم مشغول به کار هستند که 10 نفر از آنها کارمند کشوری هستند و هزینه تمام این ادارات و 23 کارمند دارم. به من 53 میلیون تومان پرداخت می کنم که هر ماه به حسابم واریز می شود.

وی بیان کرد: هر نماینده می تواند 5 نفر از مسئولان خود را از بین کارکنان دولت انتخاب کند و با توجه به اینکه من قائم مقام نماینده مستعفی کوم هستم می توانم 10 نفر را به عنوان کارمند و مشاور دفتر خود داشته باشم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بر اساس این محاسبه 10 نفر از 33 نفر کارمند دولت هستند و من باید حقوق 23 نفر باقی مانده را خودم پرداخت کنم. بنابراین مجموع سپرده های نمایندگان مجلس به طور متوسط ​​بین 80 تا 100 میلیون تومان است که تنها حدود 20 میلیون تومان آن مربوط به حقوق شخصی نمایندگان است و مابقی هزینه دفاتر، مشاوران، کارکنان دفاتر و هزینه های جاری از جمله. مسافرت و غیره

دیدگاهتان را بنویسید