3 معضل اصلی استقلال فرهاد مجیدی شروع به کار می کند؟!

3 معضل اصلی استقلال  فرهاد مجیدی شروع به کار می کند؟!

استقلال پس از 19 هفته رقابت در لیگ برتر رکوردهای بی سابقه ای را به نام خود ثبت کرد و با اقتدار در صدر جدول رده بندی قرار دارد. مجیدی و شاگردانش تاکنون 47 امتیازی شده اند که حتی یک شکست در کارنامه خود ندارند و مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر محسوب می شوند. آنها به جمع 8 تیم برتر جام حذفی هم رسیدند و شانس زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارند.

با وجود این شرایط خوب، در چند روز اخیر حواشی زیادی پیرامون باشگاه استقلال و تیم فرهاد مجیدی ایجاد شده است. موضوع سربازان استقلال (سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند) بحث روز فوتبال ایران به خصوص استقلالی هاست.

در چنین فضایی اما برای فرهاد مجیدی مهمتر از هر چیزی این است که علاوه بر تمرینات فنی می تواند با مدیریت حواشی آرامش را به تیمش بازگرداند و در 11 بازی اخیر استقلال را به زمین بفرستد. بهترین راه ممکن، مانند مسابقات قبلی. همه چیز را تمام کن
حالا که سازمان جذب به طور رسمی اعلام کرده است که مجوز حضور مورامند و یزدانی برای حضور در استقلال را صادر نمی کند و این دو بازیکن باید در اردو حضور داشته باشند، به نظر می رسد وظایف شاهانه، فنی و اجرایی استقلال سنگین تر شود. . چرا که باید آن را فراموش کنند، روی مسابقات بعدی تمرکز کنند و نقاط ضعف ناشی از جدایی دو مدافع تاثیرگذار خود را بپوشانند و به موفقیت های آینده فکر کنند.

فرهاد مجیدی در حال حاضر 3 چالش بزرگ برای خود و تیمش می بیند که باید در کوتاه مدت آنها را حل کند.

** شناخت کادر حفاظتی در کوتاه مدت

جدایی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از استقلال با توجه به اینکه عارف آقاسی هم نیم فصل به فولاد خوزستان رفت، دست فرهاد مجیدی را در خط دفاعی گذاشت. حال اگر فرض کنیم عارف گلامی در گذشته به دلیل غیبت از حدود 8 ماه فوتبال آمادگی خوبی نداشته باشد، محمد دانشگر تنها مدافع میانی تخصصی آبی هاست. این در حالی است که روزبه چسمی که یک هافبک میانی تخصصی است بارها در خط دفاعی بازی کرده و با توجه به نیاز تیم می تواند در دفاع میانی بازی کند.
نکته مهم اما سیستمی است که فرهاد مجیدی برای بازی در تیمش انتخاب کرده است. استقلالی ها از ابتدای فصل با سیستم سه دفاعی بازی می کنند و حالا به دلیل جدایی عمدی او از سوارکاران، با خلاء مدافع میانی مواجه شده اند. حتی اگر عارف گلمی در شرایط خوبی باشد و به ترکیب اصلی بازگردد، او به همراه چسمی و دانشگر تنها بازیکنانی هستند که در آن پست بازی کرده اند و در صورت حذف یا مصدومیت، عملاً جایگزین حرفه ای وجود ندارد. برای آنها.

فرهاد مجیدی در آخرین دیدار مقابل فجرسپاسی از حضور زبیر نیکونفاس در خط دفاعی استفاده کرد. در بین بازیکنان فعلی استقلال ادعا می شود که آمانوف در گذشته در دفاع میانی بازی کرده است. در هر صورت سرمربی استقلال باید برای شناخت بازیکنان خط دفاعی خود تصمیم نهایی را بگیرد و از این نظر به ثبات برسد. شاید مجبور شود سیستم را عوض کند و با 4 مدافع خط بازی کند که در این صورت تنها دو مدافع میانی در ترکیب ثابت حضور خواهند داشت. شاید مجیدی می خواهد همینطور 3-4-3 بازی کند. در نهایت، او باید به سرعت با اولین چالش در انتخاب ترکیب دفاعی مقابله کند.

** جذب مدافع آزاد; خارجی یا داخلی؟

استقلال در لیست خود جای خالی دارد که می تواند توسط بازیکنی که در زمان نقل و انتقالات فسخ کرده است به عنوان سهمیه آزاد پر کند. بدیهی است در شرایط فعلی فرهاد مجیدی برای جذب یک مدافع میانی تلاش خواهد کرد. حالا که مرادمند و یزدانی دیگر در استقلال نیستند، یکی از سریع ترین اقدامات مجیدی باید انتخاب یک مدافع میانی توانا از بین گزینه های آزاد باشد. تفاوتی بین بازیکنان داخلی و خارجی اش وجود ندارد اما با توجه به اینکه بازیکن آزاد ایرانی در این مرحله بدون تیم کار نمی کند، سرمربی استقلال احتمالا هدایت یک گزینه خارجی را بر عهده خواهد داشت. در این شرایط مجیدی باید هر چه زودتر به انتخاب نهایی خود به عنوان مدافع میانی برسد و بازیکنی را جذب کند تا در دیدارهای باقی مانده بتواند در فضای باقی مانده خط دفاعی به او کمک کند.

** کاپیتان کی برمی گردد؟

وریا گفوری درست قبل از بازی با فجرسپاسی شیراز به دلیل مشکل انضباطی کمتر حادتر در تمرین توسط فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفت. از ابتدای فصل شایعات زیادی در مورد اختلافات گفوری و مجیدی شنیده می شد اما هر بار این سوال تکذیب می شد. اما حالا کاپیتان استقلال توسط سرمربی به طور موقت مرخص شده و جایی در تمرینات و مسابقات ندارد.
از آنجایی که گفوری و مجیدی در بین هواداران استقلال بسیار محبوب هستند، قطعا انتخاب بین این دو برای هواداران آسان نیست. حالا همانطور که فرهاد مجیدی چند ماه پیش در نشست خبری اعلام کرد، هواداران استقلال هم منتظر قهرمانی غفوری در لیگ برتر هستند.

این در شرایطی است که سرمربی استقلال هنوز مجوز بازگشت غفوری را صادر نکرده است. در همین راستا کاپیتان آبی ها روز گذشته با حضور در دفتر مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال با وی دیدار و گفتگو کرد. گفته می شود آجورلو قصد دارد در تاریخ مجیدی و گفوری ثبت شود تا مرز جدیدی برای استقلال در این زمینه ایجاد نکند و به کدورت این دو نفر پایان داده و زمینه را برای بازگشت وریا فراهم کند.

این در حالی است که گفوری این تیم را در سفر استقلال برای دیدار با نساج همراهی نخواهد کرد و قرار است فرهاد مجیدی در اسرع وقت و بلافاصله پس از دیدار با نساج به این اتفاق پایان دهد تا حاشیه جدیدی را تجربه نکند و به دنیا بازگردد. حالا با حضور غفوری در کنار مدیرعامل باشگاه، گمان می رود سرمربی استقلال این چالش را حل کند و تیمش را به تیمی قدرتمندتر و متحدتر از قبل بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید