3 گزینه نسبتا عجیب استقلال برای تعویض کاپیتان!

بحث جذب دروازه بان جدید درست یک روز پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی آغاز شد و حتی قبل از باز شدن دروازه استقلال پس از ارسال امید عالیشاه، هواداران استقلال به شدت از حسینی حمایت کردند، شاید باز هم به دلیل واکنش های او در تیم حذفی از سد عبور کرد. پرسپولیس و این بار قهرمان جام حذفی شد.

اما گل امید عالیشاه به یکباره همه چیز را زیر و رو کرد و دقایقی پس از سوت پایان، انتقادات از سیدحسین حسینی آغاز شد و آن دروازه بان مورد حمله قرار گرفت.

اینکه آیا سیدحسین حسینی در گلی که از امید عالیشاه در فینال جام خولا به ثمر رساند، مقصر بوده یا خیر جای بحث دارد و بسیاری از کارشناسان معتقدند که مدافعان باید آن ضربه را مهار می کردند اما به هر حال قهرمان جام حذفی نیست. جام خولا و عملکردی که برای بر خلاف فصل قبل حسینی کنار گذاشته شد که باعث انتقاد از این دروازه بان شد.

واقعیت این است که حسینی آنقدر بد عمل نکرد که مستحق چنین برخوردی باشد اما به هر حال تحت تاثیر انتقادات فضای مجازی از آن روز تا به امروز نام چند گزینه برای جایگزینی این دروازه بان مطرح شد که برخی از آنها عملکرد بسیار ضعیف تری نسبت به شماره یک استقلال در فصل گذشته دارند.

نمونه بارز آن محمدرضا اخباری است. دروازه بانی که در روزهای اخیر در استقلال زیاد از او شنیده ایم. اخباری فصل گذشته 27 بار در لیگ برتر با پیراهن تراکتور به میدان رفت و 28 گل به ثمر رساند. این آمار بسیار کمتر از آن چیزی است که سید حسین حسینی به دست آورد و اگر فصل قبل را یکی از فصل های ضعیف حسینی در قفس استقلال بدانیم، باز هم گزارش هایی مبنی بر عملکرد ضعیف تری نسبت به دروازه بان استقلال به جای گذاشته است. حالا گلری در استقلال خیلی سخت تر از گلری در تراکتور است و معلوم نیست اگر فصل گذشته دروازه بان استقلال بود چند بار توپ را از تور تیمش بیرون می آورد.

این روزها از حسین پورحمیدی نیز به عنوان گزینه مطمئن تری برای رسیدن به قفس استقلال یاد شده است. اما اظهارات اخیر این دروازه بان که به صراحت اعلام کرد تا حسینی در استقلال به این باشگاه نمی آید، خود نشان داد که پورحمیدی چقدر از رقابت با حسینی می ترسد و روحیه اش به شدت شکننده و آسیب پذیر است.

پورحمیدی یک بار در همین استقلال پشت سر حسینی بود و شاید به خوبی با ریزه کاری های دروازه بانی اش آشنا باشد و به همین دلیل از رقابت های سخت کناره گیری کرد تا فصل پرچالشی را پشت سر بگذارد. بدون شک اگر پورحمیدی اعتماد به نفس کافی داشت تا حسینی نمی شد هرگز اعلام نمی کرد که به استقلال نمی آید.

کریستوفر کنت گزینه دیگری برای دیدار از استقلال است. دروازه بانی که همراه جواد نکونام در فولاد خوزستان بود و با فضای فوتبال ایران آشناست. کنت همچنین 29 بار در لیگ با پیراهن فولاد به میدان رفت و تعداد گل های دوران حرفه ای او 24 گل بود. عملکرد او با حسینی قابل مقایسه است که فصل قبل در 25 بازی 16 گل به ثمر رساند، اما شاید به دلیل خارجی بودن کنت، او گزینه بهتری نسبت به دو دروازه بان دیگر برای کشاندن رقابت ها به قفس استقلال باشد. همچنین اگر کنت نیمکت نشین حسینی شود، بعید است که به جایگاه خود اهمیت دهد و به احتمال زیاد با سازگاری کامل وارد این عرصه خواهد شد.

با این حال او گزینه قطعی برای استقلال نیست و نمی‌توانیم تصور کنیم که او به راحتی جانشین حسینی شود و مرد اول این تیم شود.

در واقع همه گزینه های ذکر شده از نظر کلاس دروازه بانی آنقدر نیستند که بتوانند با حسینی برابری کنند که به گفته هواداران ناراضی عملکرد خوبی نداشته است و شاید به همین دلیل خود نکونام اعلام کرد که قطعا حسینی می خواهد. او برای فصل آینده

دیدگاهتان را بنویسید