32 هزار دلاری و اقتصادی، نه گره خورده به برجام!

32 هزار دلاری و اقتصادی، نه گره خورده به برجام!

روز جدید : زمانی که رئیسی روی کار آمد دلار در کانال 25 هزار تن بود اما الان همین دلار به 32 هزار تن رسیده است. دلیل این افزایش 7000 تنی چیست؟

از ابتدای دولت سیزدهم، رئیس جمهور و کسانی که دستی در آتش مذاکرات احیای برجام دارند بارها بر عدم گره خوردن اقتصاد کشور به برجام تاکید کرده اند.

نمایندگان مجلسی که مدام مصاحبه می کنند و می گویند بدون برجام چرخ اقتصاد ایران می چرخد! برخی از نظریه پردازان دولت سیزدهم نیز پیش از این معتقد بودند که افزایش قیمت دلار ربطی به تحریم ها ندارد و تقصیر سیاستمداران و دولت هاست.

با فرض صحت همه این ادعاهای دوستان و اینکه اقتصاد ایران ربطی به برجام و مذاکرات هسته ای ندارد، آیا این آقایان می توانند به یک سوال ساده پاسخ دهند؟

سوال این است؛ زمانی که رئیسی روی کار آمد دلار در کانال 25 هزار تن بود اما الان همین دلار به 32 هزار تن رسیده است. نظریه پردازان بزرگ اقتصادی در دولت و مجلس لطف کنند و بگویند دلیل این رشد 7000 تنی چیست؟

معمولا اگر کاری نبود دلار الان باید زیر 25000 تن باشد نه نزدیک 35000 تن.

پس اگر ناراحت نباشید آقایان باید بگوییم که اوضاع کشور نشان می دهد که اتفاقاً مذاکرات زمان ایران مثل نخی روی فرش در هم تنیده شده است.

صحبت های دولت ها و مجلس ها درست بود که امروز شاهد کاهش قیمت ها بودیم نه افزایش. اگر اینطور بود به جای انتقاد و گلایه از گرانی، از کارآمدی دولت اصلی حرف می زدیم و خدا را صد بار شکر می کردیم که چنین دولت و مجلسی به ما عقل داده است.

کار یک مربی فوتبال بر اساس نتایج او ارزیابی می شود. نمی توان هر هفته قول برد و باخت و قرار گرفتن در انتهای جدول را داد. الان وضعیت دولت اصلی مثل تیمی است که در انتهای جدول است و مدام از قهرمانی با اختلاف امتیاز زیاد با رقبا صحبت می کند.

آقای رئیسی به خاطر شما و به خاطر این است که نام نیکتان در تاریخ ثبت شود و مردم بگویند در دوران ریاست این سعید ما بعد از سالها احساس ثبات کردیم، شعار دادیم و به سخنان بازماندگان توجه کردیم. حتی یک روز. کار اجرایی و دولتی نداشتند، سر باز زدند و مذاکرات احیای برجام و اقتصاد ایران را بر اساس واقعیت مدیریت کردند.

مردم دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند و هر لحظه منتظر شنیدن خبرهای خوب از اقتصاد ایران هستند. اقتصادی که مانند یک قاتل زنجیره ای بر سر مردم فرو ریخته است.

دیدگاهتان را بنویسید