340 عنوان کتاب با موضوع شهدای ناحیه اردبیل منتشر می شود


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837586

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل:

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل از بهره برداری از ساختمان کنگره ملی شهدای استان اردبیل همزمان با سالروز آزادسازی هرمشهر خبر داد و گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حسن زاده دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل با سبلان ما وی به روند برنامه های این ستاد در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل یک کار بزرگ فرهنگی و جهادی است و لازم است همه مسئولان در راستای تحقق این مهم گام بردارند. با شکوه هر چه بیشتر . .

وی با بیان اینکه ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل متشکل از 20 کمیته است، افزود: معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی به عنوان مسئول و معاونین سپاه حضرت عباس(ع) نیز دبیران این ستاد بودند.

حسن زاده همچنین به فعالیت کنگره ملی شهدای استان در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: 13 کمیسیون در شهرستان های استان تشکیل شده است که فرمانداران سرپرست و فرماندهان سپاه ناحیه به عنوان دبیر هستند.

وی به روند تشکیل ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل و آغاز فعالیت این ستاد اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل با حضور سردار حق طلب کمیته فرهنگی هنری این ستاد در سال 1385 تشکیل شد که همزمان با اولویت طراحی نشان کنگره شروع به کار کرد.

مسئول حفظ آثار و نشر حرم سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از اولین جلسه شورای سیاسی شورای ملی به مناسبت 3400 شهید سردار حق طلب در استان اردبیل نام برد و گفت: و رئیس جمهور فرمانداران دستگاه های اجرایی در سالنی در بخشداری اردبیل برگزار شد و تصمیمات مسئولان ستاد کنگره ملی برای گرامیداشت یاد و خاطره 3400 شهید بخشدار اردبیل ارائه شد.

وی افزود: در این دیدار آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای سیاسی، سید حامد عاملی استاندار اردبیل به عنوان رئیس کنگره ملی شهدای استان، سردار گلم حسین محمدی حضور داشتند. به عنوان فرمانده سپاه (ع) به عنوان دبیرکل این ستاد در استان اردبیل حضور یافت.

حسن زاده در ادامه سخنان خود به ساختمان ویژه کنگره ملی تجلیل از 3400 شهید استان اردبیل اشاره کرد و گفت: به منظور رصد هر چه بهتر پرونده ها و برگزاری جلسات هماهنگی و پشتیبانی با عنایت استاندار اردبیل، ستاد فرماندهی کل قوا از ستاد فرماندهی کل کشور تشکیل شد. کنگره ملی شهدای استان اردبیل در ساختمانی مجزا در شهرک اداری خبرگان رهبری آغاز شده و همزمان با سالروز آزادسازی هرمشهر به طور رسمی افتتاح می شود.

وی افزود: در حال حاضر نمایندگان کمیسیون های کنگره ملی شهدای استان اردبیل در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود با نام کنگره شهدای استان اردبیل هستند.

دبیر اجرایی کنگره ملی یادواره 3400 شهید استان اردبیل از برگزاری اختتامیه کنگره ملی شهدای استان اردبیل خبر داد و گفت: و هنر در ساختمان کنگره برگزار می شود.

حسن زاده انتشار حداقل 340 کتاب زندگینامه و خاطرات شهدا و رزمندگان را از مهمترین برنامه های این کنگره برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین برکات این کنگره مجموعه آثار و خاطرات و زندگینامه همه شهدای اردبیل است. به دورافتاده ترین روستاها ” استان است.

دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل خاطرنشان کرد: بهره برداری از موزه دفاع مقدس، راه اندازی دهکده مقاومت به عنوان مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی، ایجاد بوستان شهدا با کاشت 3400 شهید برگزاری یادواره های میوه در استان، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان اردبیل، جهیزیه خیل عظیم شهدا، رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد، آبرسانی به روستاهای فقیر و کمتر توسعه یافته و بازسازی معابر روستاهای فقیرنشین استان از مهم ترین طرح ها و برنامه های کنگره است.

وی از عموم مردم به ویژه علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت، هنرمندان و فرهیختگان خواست تا این کنگره ملی را که در سال 1402 برگزار می شود به شهرت بیشتری برسانند شهدا از استان اردبیل برای اعزام کارشناسان به شهرستان اداری .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید