350 مرکز واکسیناسیون در قزوین فعال است/اوج و قزوین در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

وی اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون تحت رهبری VMU در ساعات کاری از صبح تا 13:30 و مرکز واکسیناسیون ستاد بحران از صبح تا ساعت 17 فعال است.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: نوع واکسن هر مرکز در سامانه معاونت بهداشتی مشخص می شود، زیرا در همه مراکز همه نوع واکسن تزریق نمی شود.


فعالیت 350 مرکز واکسیناسیون در قزوین

فیض الهی یادآور شد: در حال حاضر 350 مرکز واکسیناسیون اعم از مراکز بهداشتی، درمانی و مجتمع های بهداشتی درمانی در استان قزوین فعال است که فهرست این مراکز به صورت جداگانه در سامانه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بارگذاری می شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون استان قزوین اذعان داشت: وضعیت نسبت به هفته گذشته بهتر است اما با وضعیت ایده آل فاصله داریم. ظرف مدت یک ماه تمامی افراد واجد شرایط باید واکسینه شوند و برای تحقق این امر لازم است تعداد مراجعه کنندگان به مراکز از 2000 نفر در روز به 25000 تا 30000 نفر در روز افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در شیوع سویه جدید کرونا اذعان داشت: بر اساس تمامی تحقیقات منتشر شده، این واکسن در پیشگیری از مرگ و میر موثر است. اکثر مجامع علمی بر این باورند که اگر واکسیناسیون نبود، تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان سه برابر بیشتر از وضعیت فعلی بود.


افزایش 25 درصدی موارد سرپایی در قزوین

فیض اللهی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد نزدیک به هفت میلیون نفر در دنیا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و اگر واکسن کرونا واکسینه نمی‌شد، آمار مرگ و میر به ۲۱ میلیون نفر می‌رسید. با احتساب این، واکسیناسیون توانسته از مرگ 14 میلیون و 200 هزار نفر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موج بعدی کرونا در راه است، واکسیناسیون به موقع یکی از بهترین ابزارها برای پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، تصریح کرد: شاهد افزایش مبتلایان هستیم. موارد سرپایی بین 25 تا 30 درصد افزایش یافته است، در حالی که در چهار هفته گذشته یک نفر در 24 ساعت گذشته فوت کرده است.

فیض اللهی در پایان به تشریح وضعیت استان در خصوص ویروس کرونا پرداخت و یادآور شد: وضعیت اوج و قزوین زرد و چهار منطقه دیگر آبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید