36 هزار میلیارد تومان طلب صندوق بازنشستگی کشوری از دولت تا پایان سال 1400 است.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917630

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره درخواست های صندوق بازنشستگی کشوری از دولت گفت: درخواست ما از دولت تا پایان سال 1400 36 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نعمت الله ترکی رهبر است صندوق بازنشستگی کشوری وی در اولین نشست خبری خود که به مناسبت یکصدمین سالگرد ایجاد صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند که رده های مختلف دستگاه های اجرایی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه شفاف سازی ارائه خدمات یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار است، گفت: حفظ کرامت افراد تحت پوشش، توسعه و ارتقای خدمات اجتماعی، پایداری و خودکفایی صندوق، ایجاد منابع برای پرداخت مستمری و و غیره از مهمترین اقدامات هستند. در دستور کار قرار دارد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر ضریب حمایت به کمتر از یک رسیده است و یکی از پیشنهادات ما در برنامه هفتم توسعه افزایش سن بازنشستگی به 60 سال است.

ترکی با اشاره به اینکه در حال حاضر 197 شرکت در صندوق هستند، گفت: کمیسیونی برای ساماندهی این شرکت ها تشکیل می شود تا مشکلات شرکت های زیان ده بررسی و اقدامات لازم برای رفع آنها انجام شود.

وی گفت: اولین تعهد ما به صندوق بازنشستگی مستمری بگیران و بازنشستگان است بنابراین در حال حاضر ماهانه 17 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: همسان سازی دائمی یکی از مهم ترین دغدغه های بازنشستگان است و به همین منظور پیشنهاد دائمی شدن آن را ارائه کرده ایم. این امکان وجود دارد که در نظر داریم در مرکز هر استان یک مرکز فرهنگی ورزشی برای استفاده مستمری بگیران و مستمری بگیران صندوق ایجاد کنیم.

وی در خصوص بیمه تکمیلی و درمان گفت: مهمترین دغدغه مستمری بگیران صندوق سلامت و درمان است و باید مرکز درمان جامع و کاملی برای ارائه خدمات به آنها وجود داشته باشد و در این صورت پرداخت معوقات و مطالبات در زمینه مراقبت های بهداشتی و درمانی خوب است. کار انجام شده و موفق شدیم 3700 میلیارد تومان معوقات مربوط به بیمه تکمیلی ماه های مرداد، شهریور و مهر را پرداخت کنیم. همچنین وصول حقوق آبان ماه، مهر و فاز سوم آذر ماه به مستمری بگیران پرداخت شده و به زودی مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با عذرخواهی از بازنشستگان به دلیل عدم ارائه خدمات باکیفیت تاکید کرد: از مراکز درمانی می خواهیم در صورت اختلاف با ما نسبت به ارائه خدمات و ارائه خدمات درمانی به طور کامل به بازنشستگان اقدام نکنند و سپس اجازه دهند. ما مشکل را می دانیم تا بتوانیم آن را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه 60 هزار نفر از مشمولان ما از بیماری های خاص رنج می برند، گفت: این افراد با مراجعه به مراکز درمانی پذیرش می شوند و نگرانی بابت پرداخت ندارند و در صورت بروز مشکل با شماره تلفن 2500 که به صورت 24 ساعته در دسترس است تماس بگیرند. مشکل آنها ظرف 24 ساعت حل خواهد شد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری خروج از بنگاهداری و گذار به سهامداری را اولویت صندوق دانست و گفت: فروش املاک، ایجاد ساختار نظارتی، بازطراحی ساختار و ایجاد سیستم اداری، تامین الکترونیکی. خدمات، حفاظت از اموال و … از جمله مواردی است که در ادامه می آید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره پرونده های قضایی صندوق ملی گفت: پیشنهاد داده ایم دو شعبه برای رسیدگی ویژه به پرونده هایی که در مراجع قضایی وجود دارد تشکیل شود و برای تسریع در این رسیدگی ها تفاهم نامه ای منعقد شود. .

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال‌های اخیر پرونده‌هایی از تخلفات و توقیف‌ها داشته‌ایم که برخی از آن‌ها رفع شده و برخی دیگر همچنان ادامه دارد و تا ۴ هزار پرونده که در حوزه قضایی است، به اتمام رسیده است. “

وی درباره تجمیع صندوق بیمه کشور نیز گفت: پیشنهاد کردیم اصلاح ساختار نظام صندوق بیمه کشور را در نظر بگیریم که از طریق تجمیع انجام می شود و مقرر شد این پیشنهاد توسط یک نهاد و موسسه بررسی اجمالی صورت گیرد. نتایج آن مورد بحث و تحلیل قرار خواهد گرفت.

ترکی درباره درخواست های صندوق دولتی از دولت نیز گفت: طلب ما از دولت 36 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 1400 است.

دیدگاهتان را بنویسید