380 کیلومتر راه و بزرگراه در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921310

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: به زودی 380 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور به ویژه کریدورهای بزرگراهی نوار ساحلی غرب، شرق و جنوب به بهره برداری می رسد. به مناسبت دهه مبارک فجر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدزاده، معاون راه‌سازی و توسعه راه‌سازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه به زودی 380 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور به‌ویژه در بزرگراه احداث می‌شود، گفت: کریدورهای سواحل غربی، شرقی و جنوبی به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: توسعه راه ها و بزرگراه های کشور توسط شرکت عمران و توسعه به منظور ایجاد بستر مناسب، سریع، سکوی حمل و نقل جاده ای ارزان و روان و با احداث مسیرهای جدید و باند دوم در گلوگاه های ترافیکی و مسیرهای ترانزیتی اجرا می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه اولویت دار توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور جزء مهمی از برنامه های این حوزه است و در این راستا 45 کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کرمانشاه است. در دهه مبارک فجر آماده کار خواهد بود.

کد زاده در ادامه از افتتاح 45 کیلومتر از محور کرمانشاه – کامیاران در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این پروژه بخشی از محور میاندوآب – کرمانشاه است و تکمیل آن نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای و ساماندهی ترافیک این منطقه دارد. .

معاون ساخت و توسعه راهداری رئیس جمهور تاکید کرد: این محور موجب سهولت تردد بین استان های شمال غرب و جنوب غرب می شود و تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از ترکیه و عراق به آب های آزاد از طریق ایران از دیگر مزیت های استفاده از آن است.

وی همچنین از افتتاح 85 کیلومتر راه در استان سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان امسال خبر داد و افزود: افتتاح بخش هایی از محور چابهار – ایرانشهر و هش – زاهدان به طول 50 کیلومتر و افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی سواحل جنوبی کشور به طول 35 کیلومتر در این استان در راستای رونق مناطق کمتر توسعه یافته به بهره برداری می رسد.

معاون ساخت و توسعه راه های استان از افتتاح 15 کیلومتر دیگر کریدور بزرگراهی در سواحل جنوبی کشور در استان هرمزگان به عنوان بخشی دیگر از برنامه های افتتاح در آن نقطه کشور خبر داد.

کدزاده 110 کیلومتر راه در استان آذربایجان غربی، 23 کیلومتر در استان مرکزی، 22 کیلومتر در استان گلستان، 28 کیلومتر در استان کرمان، 28 کیلومتر در استان یزد و … تا قبل از پایان سال جاری و به مناسبت سالروز افتتاح شد. دهه مبارک فجر در سایر استان ها به منظور تکمیل کریدورهای ترانزیتی، تسهیل تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور و رفع گلوگاه های ترافیکی در مسیرهای پرتردد مهم تلقی می شود.

شایان ذکر است جهت رفاه حال هموطنان و ایمنی بیشتر برخی از این پروژه ها هم اکنون تکمیل شده و در زیر گذر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید