12 طرح مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804400

جعفر مرادی حقیقی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال 12 پروژه مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار 147 میلیارد ریال تعمیر و افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گفتگو با خبرنگار مرآت اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر 12 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار 147 میلیارد ریال افتتاح و افتتاح می شود.

مرادی حقیقی افزود: مساحت زیر پوشش طرح های آماده کشف منابع طبیعی بیش از 11 هزار و 900 هکتار است که افتتاح این پروژه برای 930 نفر جویای کار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار پروژه آبخیزداری در شهرهای مهدیشهر، شاهرود، دامگان و میامی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پروژه های آبخیزداری مهدیشهر، میامی، شاهرود و دامگان توسط مدیران عالی دهه فجر کلنگ زنی می شود.

به گفته وی، کنترل رسوبات و کاهش خسارات سیل، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و افزایش سطح درآمد، احیای فضاهای تفریحی ارزش گذاری مناطق تحت پوشش و حفاظت، احیا و احیای معادن تخریب شده از اهداف مهم این طرح است.

مرادی حقیقی در ادامه با بیان اینکه پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری برای حفاظت از پایگاه و منابع آبی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: اجرای طرح های کنترل سیلاب و رسوب فوق در مناطق روستایی و حوزه های آبخیز از سال 1378 آغاز شده و امسال نیز در دهه وکتور فجر فرا می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید