آبخیزداری بهترین راه برای حفظ و مدیریت منابع آب پایدار است


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918354

حسین مدرس حیابانی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر در استان، حفظ منابع آب در استان بسیار مهم است و آبخیزداری روشی مهم و مقرون به صرفه برای حفظ منابع آبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حسین مدرس حبانی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در پنجمین جلسه کمیته آبخیزداری استان اظهار داشت: فرمانداران شهرستان اولویت های آبخیزداری را اعلام کردند و این اولویت ها بر اساس آمار و ارقام مجاز اعلام شد. سازمان ها برای انجام وظایف محوله.


وی با اشاره به پدیده فرسایش خاک در جنوب استان افزود: بحث آبخیزداری بسیار مهم است زیرا مقرون به صرفه ترین روش حفظ منابع آبی و بارندگی است و بهترین روش ذخیره آب محسوب می شود.


استاندار ادامه داد: موضوع آب در این استان به دلیل عدم دسترسی به منابع و خشکسالی های اخیر چندین برابر سایر نقاط کشور اهمیت دارد.


وی تصریح کرد: 81 حوضه شامل عملیات لایروبی، احیای خاک و عملیات سنگ و ملات توسط اداره کل منابع طبیعی استان شناسایی شده است و به این ترتیب بیش از 22 میلیون مترمکعب ذخیره آب خواهیم داشت.


مدرس حیبانی تصریح کرد: در استان پهناور سیستان و بلوچستان آبخیزداری یکی از ابعاد مهم توسعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا تاکید شد، طرح های مطالعاتی باید در قالب پایان نامه و مقاله پژوهشی در اختیار دانشجویان و دانشگاهیان استان قرار گیرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید