4 حسرت بزرگ فوتبالی برای سیدجلال حسینی

4 حسرت بزرگ فوتبالی برای سیدجلال حسینی

سیدجلال حسینی کاپیتان پرافتخار پرسپولیس در ۴۰ سالگی رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. بازیکنی که در آن سن و سال انگیزه تمرین و بازی مانند یک جوان 20 ساله را داشت و آنقدر حرفه ای بود که بهترین الگوی ممکن برای هم تیمی هایش به حساب می آمد.

کاپیتان سابق و سرمربی جدید پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر با پرسپولیس عناوین زیادی کسب کرد و 5 فصل متوالی با این تیم جام قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد.

سیدجلال حسینی سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را با تیم های سایپا، سپاهان و پرسپولیس دارد و از این حیث پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران محسوب می شود. حسینی در طول 8 سال حضور در پرسپولیس، 5 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام حذفی، 4 قهرمانی سوپرجام ایران و 2 نایب قهرمانی در آسیا را به ثبت رساند. لیگ.

خداحافظی سید جلال حسینی از دنیای بازیگری فوتبال، دو رکورد جذاب او را که در آستانه شکستن آن ها بود به نیمه رساند. حسینی با 196 بازی رکورددار بیشترین بازی با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر است و حداقل تا پایان لیگ بیست و دوم هیچ بازیکنی از این تیم به این رکورد نخواهد رسید. با این حال او نتوانست به رکورد چشمگیر 200 بازی پرسپولیس در لیگ برتر برسد.

همچنین سیدجلال حسینی تنها 4 مسابقه با رکورد محمد پنجعلی فاصله داشت. سیدجلال 261 بازی برای پرسپولیس در تمامی رقابت ها انجام داده است و حالا با این آمار رکورد 344 بازی علی پروین دست نیافتنی خواهد ماند و محمد پنجعلی حداقل تا چند سال آینده با رقیب دومی روبرو نخواهد شد. حسرت فوتبال در مدت اقامت طولانی خود در میدان سبز. حسرت هایی که خود سیدجلال چندین بار به آن اشاره کرد و خواست به آنها برسد. اما سیدجلال هنگام بازی از چه چیزی پشیمان می شود؟

پیشنهاد ولفسبورگ را رد کنید
شاید کمتر کسی به یاد داشته باشد اما سیدجلال چند سال پیش از ولفسبورگ آلمان پیشنهاد داشت اما بنا به دلایلی حاضر به عقد قرارداد با این تیم نشد و به بوندس لیگا نرفت. حسینی در خصوص رد این پیشنهاد گفت: در جام ملت های 2007 که به همراه امیر کالانوی حضور داشتیم، مسئولان تیم وولفسبورگ در هتل حاضر شدند و با وجود اینکه با آنها قرارداد تیمی داشتند، پیشنهاد آنها را رد کردم و من هم به این موضوع پرداختم. الان هم پشیمونم شاید حضورم در فوتبال آلمان به من کمک می کرد تا بیشتر پیشرفت کنم اما این پیشنهاد را نپذیرفتم و به بوندسلیگا نرفتم.

او با جام قهرمانی خداحافظی نکرد
پرسپولیس در حالی در لیگ بیست و یکم ناکام ماند که این تیم در 5 دوره گذشته پیاپی قهرمان شد و رکوردی بی نظیر در فوتبال ایران به ثبت رساند. رکوردی که حسینی در آن نقش ویژه ای داشت و در هر 5 دوره متوالی به عنوان کاپیتان قهرمان جام قهرمانان شد. سیدجلال و یارانش برای ششمین فصل متوالی به قهرمانی امیدوار بودند اما در سالی که استقلال با فرهاد مجیدی نتایج بسیار خوبی کسب کرد، پرسپولیس نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و جام را به رقیب سنتی خود داد.اگر پرسپولیس می توانست قهرمان شود. در همین سال نه تنها رکورد عالی خود را بهبود بخشید، بلکه سیدجلال نیز توانست با جام قهرمانی از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

4 تاسف بزرگ فوتبالی کاپیتان / از رد پیشنهاد وولفسبورگ تا دو بار غیبت در جام ملت های آسیا

متاسفم که جام ملت های آسیا را از دست دادم
سیدجلال هر جام باشگاهی ممکن را در ایران به دست آورد اما دو بار در آسیا قهرمانی را از دست داد. پرسپولیس در سال های اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اما هر دو بار از جام کوتاه ماند. حسرتی که سالیان سال در دل سیدجلال و همه اهالی پرسپولیس باقی خواهد ماند. حسینی در راه رسیدن به فینال اول گل های مهمی را نیز برای این تیم به ثمر رساند که بدون گل های حساس و دیدنی خود مقابل الجزیره و الدحیل، سرخ پوشان شانسی برای فینالیست شدن در آسیا نداشتند اما در فینال سیجلال و او. هم تیمی ها مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن شکست خوردند.سیدجلال بار دیگر با پرسپولیس به فینال آسیا رسید و در حالی که تیمش با یک گل مقابل حریف پیش بود با 2 گل مغلوب اولسان هیوندای از کره جنوبی شد که حسینی و یارانش ناکام ماندند. حسینی مدتی قبل از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا، آن را مهمترین حسرت دوران فوتبالی خود خواند.

شکست جام ملت های آسیا
کاپیتان پرافتخار پرسپولیس یکی از افراد با سابقه در عرصه بازی های ملی محسوب می شود و سال ها پیراهن تیم ملی را بر تن می کرد. حسرت بعدی سیدجلال به جام ملت های آسیا برمی گردد. حسینی که 115 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است، در سه جام ملت ها (2007، 2011 و 2015) حضور داشت اما در هیچ یک از این دوره ها تیم ملی به نیمه نهایی نرسید و در سطح ملی جامی کسب نکرد. بی شک یکی از تلخ ترین دیدارهایی که سیدجلال در سطح ملی انجام داد، بازی با عراق در جام ملت های آسیا در سال 2015 بود که برای ما ایرانی ها بازی دراماتیکی بود و در ضربات پنالتی به حریف باختیم.

از دست دادن جام جهانی روسیه
سیدجلال حسینی یکی از بزرگترین حذفیات تیم ملی روسیه در جام جهانی بود. کاپیتان سابق پرسپولیس که امسال از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بود به طرز عجیبی توسط کی روش مصدوم شد و دومین جام جهانی خود را از دست داد. خود سید جلال درباره حذفش از لیست تیم ملی گفت: بعد از بازی دوستانه با ازبکستان تمرینات متوقف شد و همه به خانه رفتیم. آن روز قرار بود ساعت 12 یا 13 اعلام شود، اما ساعت 9 صبح آقای مارکار آقاجانیان زنگ زد و گفت: «بیا اردو، آقای کی روش با شما کاری دارد. با خوشحالی رفتم و بدون اینکه بدانم سرمربی تیم ملی به من گفت که با ما به جام جهانی نمی‌روی و اگر بخواهی می‌توانیم یک کنفرانس و یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب دهیم تا به سبک خداحافظی کنی. مات و مبهوت دنیام فرو ریخت و … اما حاضر به برگزاری کنفرانس خبری نشدم.

باید اشاره کنیم که خیلی ها فکر می کردند سیدجلال قربانی دعوای داغ کی روش و برونکو شده وگرنه می توانست یکی از مسافران جام جهانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید