4 هزار و 923 نفر از کارکنان فرهنگی و هنری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903492

قائم مقام صندوق اعتباری هنر از معرفی نزدیک به 5 هزار چهره فرهنگی و هنری کشور در 6 ماهه نخست امسال توسط صندوق اعتباری هنر به این سازمان اجتماعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مسلم کریمی قائم مقام صندوق اعتباری هنر گفت: در شش ماهه نخست امسال 4 هزار و 923 نفر از فعالان عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن به صندوق بیمه شده اعتبار هنر پیوستند.

وی افزود: صندوق در حوزه های بیمه اجتماعی، بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر و حوادث، تسهیلات قرض الحسنه، طرح افتخاری و کمک بازنشستگی خدمات خود را به مشمولان ارائه می کند. یکی از مهم ترین خدماتی که صندوق به جامعه فرهنگی و هنری ارائه می کند خدمات بیمه ای در قالب بیمه اجتماعی و بیمه تکمیلی درمان است که با توجه به اهمیت این دو حوزه، بیشترین قسمت از بودجه صندوق به آن اختصاص دارد. اختصاص داده شده، این دو دسته.

کریمی بیان کرد: میزان حق بیمه هر ساله توسط سازمان بیمه اجتماعی اعلام می شود و صندوق در راستای حمایت از مشمولان به طور میانگین بیش از 60 درصد از مبلغ حق بیمه را با نرخ ها در اختیار اعضا قرار می دهد. از 12، 14 و 18 درصد (به ویژه برای افراد دارای نامه نگاری) و مشاغل آزاد) به صورت یارانه پرداخت می شود. یعنی 83 درصد از مبلغ حق بیمه 12 درصد و 55 درصد از سهم بیمه شده پرداختی 18 درصد توسط صندوق از طرف دولت پذیرفته می شود.

قائم مقام صندوق اعتباری حنار افزود: در شش ماهه اول سال 1401 طی سه مرحله در مجموع 4 هزار و 923 نفر را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کردیم که از این تعداد یک هزار و 950 نفر در این ماه از سراسر کشور برای برخورداری از مزایای بیمه مراجعه کردند. و مستمری بگیران به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند. این در حالی است که بیش از 49 هزار چهره فرهنگی و هنری کشور از خدمات تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر بهره مند شده اند.

وی در خاتمه تاکید کرد: لازم است اعضا به منظور تداوم پوشش بیمه ای و جلوگیری از قطع شدن قراردادهای بیمه ای، به لحظه پرداخت حق بیمه به مشمول توجه کافی داشته باشند. همچنین اکیداً توصیه می شود بیمه شدگانی که نرخ بیمه آنها 12 درصد است، نوع بیمه را از 12 به یکی از نرخ های 14 و ترجیحاً 18 درصد تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید