مشارکت برخی از نمایندگان در جابجایی کارکنان فرهنگی هنری به استان قزوین محدود است


اکران فیلم در 84 روستای استان

وی با اشاره به اهمیت عدالت در دسترسی به محصولات فرهنگی افزود: در این راستا با وجود تنها 15 نیرو در حوزه هنری، سعی کردیم به روستاها برویم و به شهرها توجه کنیم تا عدالت در توزیع کالاها برقرار شود. محصولات فرهنگی «این روستا برای 18000 نفر ساخته شده است.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه وظیفه حوزه هنری تسهیل است؛ وی ماهیت نظام در دولت جدید را ترویج پرونده ها و تسهیل در اجرای پرونده ها دانست.

این کارمند ادامه داد: سعی کردیم تولید هنری نداشته باشیم مگر اینکه به دست کاربر اصلی و مخاطبش برسد.

امامگلی با بیان اینکه حوزه هنری خود را در جایگاهی پرطمطراق قرار داده است. وی گفت: در این مدت سعی کردیم مشکلات و مشکلات مردم را با زبان هنر بیان کنیم.

37 درصد افزایش بودجه هنری در سال جاری

وی گفت: بودجه سازمان ها سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می یابد. وی بیان می کند: در حالی که بودجه اداره کل جهت گیری 10 میلیارد تومان است، بودجه حوزه هنری در سال 1399 یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که بیش از یک میلیارد تومان آن برای حقوق کارکنان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول گفت 600 میلیون اعتبار برای تئاتر و چند رشته هنری داده ایم. وی افزود: در سال جدید رایزنی ها با افزایش 37 درصدی بودجه به 2 میلیارد و 300 میلیون تن رسید و سعی کردیم نیمی از آن را برای حوزه فرهنگی در نظر بگیریم.

امامگلی گفت: پیشنهاد آزمایشی کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان سینما به متولیان امر فرهنگی و هنری ارائه می شود و این ایده می تواند اتفاقات خوبی را در استان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به مهاجرت هنرمندان از قزوین به شهرهای دیگر تاکید کرد: در سال های اخیر به دلیل کمبود امکانات شاهد مهاجرت هنرمندان زیادی بوده ایم، اما تلاش می کنیم حداقل زیرساخت ها را برای جلوگیری از این امر ایجاد کنیم.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تبیین سند تحول گفت: در این حوزه سعی شده با نگاه به مشکلات و مسائل استان هنرمندان را به دغدغه مندی دعوت کنیم.

17 کتاب در زمینه هنر نوشته شده است

امامقلی برگزاری 28 نمایشگاه در شهرستان، 6 نمایشگاه خارج از شهر و تالیف 17 عنوان کتاب در حوزه آثار ادبی را از جمله فعالیت های حوزه هنری استان در این مدت عنوان کرد.

وی شش نمایش نوروزی را نمایش های هفت سین نوروزی عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نمایش های خیابانی از دیگر برنامه های هنری ایام پایانی سال است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به دخالت برخی از مسئولان هنری گفت: استاندار سابق تحت فشار جریان سیاسی برای جابجایی کارمند با من صحبت کرد و همین اتفاق برای یکی از نمایندگان مجلس استان افتاد که غیرقانونی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید