43 درصد از قربانیان تصادفات در بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند/ مقامات قضایی باید اقدامات لازم را متوقف کنند


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902607

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 50 درصد جانباختگان تصادفات در دم جان خود را از دست می دهند، گفت: 6 درصد جانباختگان در حین حمل و نقل و 43 درصد در تروما و بیمارستان جان خود را از دست می دهند. دولت باید وظایف این نهادها را مدیریت کند و قوه قضائیه وارد عمل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجهه صبح امروز در همایش تاپ ترددها اظهار داشت: دو مشکل اساسی در مدیریت ترافیک داریم و همه طرف ها در تلاش هستند تا برای این دو معضل برنامه ریزی های جدیدی انجام دهند تا رفتار ترافیکی مناسب تری داشته باشیم. در جامعه و شهرهای ما ایجاد و اجرای اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات یکی از اهداف دولت هاست.

وی افزود: معتقدم علت تصادفات چهار عامل نیست بلکه پنج عامل است، اولین عامل مدیریتی است که دولت ها باید انجام دهند. به همین دلیل در کشورهایی که در کاهش تصادفات موفق بوده اند، دولت ها به موضوع تصادفات ورود کرده اند.

هادیانفر با بیان اینکه باید ساختارهای مدیریتی ایجاد شود، گفت: نقش دولت و دستگاه های دولتی در کاهش تصادفات موثر است، 32 دستگاه مسئول تصادفات هستند اما همیشه 4-5 دستگاه برای تصادفات سوال و پاسخ داده می شد!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اینکه 50 درصد قربانیان تصادفات در دم جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: 6 درصد از جانباختگان در حین حمل و نقل و 43 درصد نیز در اثر ضربه و بیمارستان جان خود را از دست می دهند. دولت باید وظایف این نهادها را مدیریت کند و قوه قضائیه وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه 84 میلیون نفر در کشور داریم و این 84 میلیون نفر از جاده ها هستند زیرا این افراد یا راننده هستند و یا سرنشین خودروها، گفت: قانون باید مجازات های جایگزین و اجتماعی داشته باشد وگرنه ثروتمندان با قانون سوء استفاده می کنند. و شریعت مانع آنها نیست.

هادیان فر با بیان اینکه نیازمند قوانین جدید، به روز، کارآمد و موثر هستیم، گفت: در هر ساعت 2 نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند و به ازای هر کشته 25 نفر مجروح می شوند. 15 تا 20 درصد افرادی که آسیب می بینند در نهایت دچار قطع نخاع می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راه در مراسم اربعین با اشاره به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: 320 هزار دستگاه خودرو را در 6 شهر مرزی در مراسم اربعین مستقر کرده ایم.

وی گفت: تصادفات اجتناب ناپذیر است اما وسایل نقلیه ما نباید طوری باشد که در تصادفات درهای خودرو قفل شود یا خودرو آتش بگیرد باید بگوییم تا پایان سال 500 خودرو با کیفیت تولید می کنیم نه افزایش تعداد خودروهای بی کیفیت

هادیانفر با بیان اینکه با قانون جدید عملا اسقاط خودرو لغو شده و خیابان ها به پارکینگ تبدیل می شود، گفت: در تمام دنیا ورق بدنه خودرو فولاد کم کربن است نه قلع 3 لایه!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راه گفت: خودروساز نباید چیزی تولید کند که سلاح باشد و ستون های خودرو به مسافران آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید