هر هفته 10 شهروند تهرانی بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند / 53 درصد تصادفات فوتی در بزرگراه ها اتفاق می افتد.

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782546

معاون آموزشی و فرهنگی پلیس راهور پایتخت گفت: هر هفته 10 شهروند تهرانی در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ علی همهانی معاون آموزشی و فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به تعداد جانباختگان تصادفات جاده ای در تهران اشاره کرد و گفت: هر هفته 10 شهروند تهرانی جان خود را از دست می دهند. تصادفات و 85 درصد تصادفات فوتی در تهران متعلق به موتورسواران و عابران پیاده است.

معاون پرورشی و فرهنگی پلیس راهور پایتخت گفت: یکی از دغدغه های پلیس در حوزه اطلاع رسانی فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و رسانه های مختلف است که امروز همه به آن دسترسی داشته باشند تا بتوانیم بحث آموزش و قاچاق را داشته باشیم. فرهنگ سازی در کاهش قربانیان اما متأسفانه باید گفت که مردم مشکلات ترافیکی و به ویژه کاهش تخلفاتی که منجر به کاهش تصادفات و تلفات می شود و به ویژه هشدارهای روزانه پلیس را جدی نمی گیرند. حوادثی که جلوی چشمشان می‌افتد یا نه، خودشان و خانواده‌شان را جدی نمی‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرگ 10 شهروند تهرانی در هفته بر اثر تصادف شوخی است، به تعداد تصادفات در 6 ماهه اول سال 1400 در تهران اشاره کرد و گفت: سه نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند. حدود 46 درصد از کشته شدگان تصادفات جاده ای در تهران مربوط به موتورسواران، 39 درصد با عابران پیاده و 15 درصد با رانندگان و مسافران بوده اند.

همهانی ادامه داد: آمار پلیس در بحث تصادفات جاده ای نشان می دهد که 53 درصد تصادفات فوتی در تهران یعنی بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی، بزرگراه لشگری و بزرگراه امام رضا رخ داده است. آنها بیشترین تصادفات رانندگی را دارند.

معاون آموزشی و فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی صوفیه تصریح کرد: عدم توجه به قسمت جلویی که بخشی از آن مربوط به استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی است و هر مشکل دیگری که باعث حواس پرتی و عدم تمرکز حین رانندگی شود پلیس با هر اقدام مثبت، فرهنگی و منفی و البته با طرح‌های مختلف ترافیکی از جمله شناسایی نابرابری‌ها در بزرگراه‌ها، تلاش می‌کنیم تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

سرهنگ همهانی خاطرنشان کرد: حرکت موتور سیکلت بدون کلاه ایمنی نوعی خودکشی است; استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی با سرعت بالا به ویژه در بزرگراه ها و همچنین هنگام پیاده روی در بزرگراه ها. سوال این است که آیا در جامعه کسی هست که موارد فوق را نداند؟ آیا ممکن است فردی مغرور نکند که تمرکز نکردن و توجه به جلو در حین رانندگی تصادف است؟ آیا زندگی یا آینده خانواده برای مردم مهم نیست و نمی دانند که زندگی اعضای خانواده با کوچکترین اتفاقی تغییر می کند؟ پس از شهروندان خواهشمندیم با رعایت قوانین و مقررات نهضت مراقب جان خود و دیگران باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید