47 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات احصاء شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، گفت: 47 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات احصاء شد که یکی از آن موارد ظرفیت پرورش ماهی در قفس است.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن خیریانپور در مراسم آغاز بهره‌برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران، اظهار داشت: سعی شد در استان در چند محور موضوع شیلات را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شد و یکی از ظرفیت‌های تولید قطعاً ظرفیت شیلات استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران  گفت: توسعه آبزی‌پروری در دستور کار استان است و امسال باید به رقم ۱۲۰ هزار تن تولید دست یابیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ را باید به این بخش بیاوریم و از این ظرفیت بهره ببریم، افزود: شیلات ما با ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی‌پروری باید به ۴ هزار واحد برسد و توسعه آبزی‌پروری و رشد تولید باید محقق شود.

خیریانپور با اشاره به اینکه تسهیل در صدور مجوزها از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد، تصریح کرد: ظرفیت تبصره چهار در صدور مجوز چند سالی است که متوقف شده و هم اکنون از تبصره یک ماده یک استفاده می‌شود که باید بپذیریم تولید استخرهای آبزی‌پروری، تغییر کاربری نیست.

وی اظهار داشت: پرورش ماهیان خاویاری یک ظرفیت مهم در صادرات است که دارای ۱۲ مشتقات است که تماماً صادرات محور و ارزآور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شدند و درصدد برای تکمیل این واحدها تا پایان امسال هستیم تا به مدار تولید اضافه شوند.

وی متذکر شد: ۴۷ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات احصاء شد که یکی از آن موارد ظرفیت پرورش ماهی در قفس است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خیریانپور افزود: باید در حوزه فناوری‌ها و صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی اقدام عملیاتی صورت گیرد و نیازمند تقویت جدی است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید