5 واحد صنفی در گیلان به دلیل عدم رعایت حجاب تعطیل شدند

مدیرکل سمت گیلان از برخورد قاطع با بی حجابی در حوزه صنفی خبر داد و گفت: بیش از پنج واحد صنفی رشت به دلیل رعایت نکردن عفاف و حجاب تعطیل شدند.

تیمور پورحیدری امروز با اشاره به اجرای مصوبات کمیسیون نظارت و ماده 17 قانون نظام صنفی مبنی بر الزام تمامی صنوف استان به رعایت قانون، اظهار داشت: تمامی اصناف و تجار موظف به اجرای قانون هستند. قوانین و مقررات موجود کشور و برخورد قاطع با هرگونه تخلف از هنجارها.

وی با بیان اینکه طرح برخورد جدی و مستمر با تخلفات و تخلفات صنفی در دستور کار مدیریت صنفی قرار گرفته است، گفت: تمبر و جریمه صنفی از نظر ما مطلوب نیست و قطعا ضرر مالی و معنوی به کسب و کار وارد می کند. و اصناف در بازار وجود خواهد داشت، اما به عنوان نهاد نظارتی موظفیم در صورت مشاهده تخلفات واضح و عینی برخورد قانونی کنیم.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه پلمب پنج واحد تجاری با نصب بنر بر اساس اجرای مصوبه کمیته نظارت مرکز استان در روز چهارشنبه 18 فروردین ماه انجام شد، افزود: متصدیان خدمات در واحدهای تجاری در زمینه فروش فنجان، پیتزا، کافی نت، آهن آلات و اسباب بازی فروشی نسبت به هنجارهای اجتماعی حجاب و عفاف بی تفاوت بودند که منجر به تعطیلی واحدهای مذکور شد.

پورحیدری با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب از سوی صاحبان مشاغل و صنایع دستی گفت: مدیران اتحادیه ها باید کارکنان فعال محل کار خود را به درستی مدیریت کنند و نسبت به رعایت قوانین و مقررات یک کشور حساس و متعهد باشند. بازاری آرام داشته باشید و در سال جدید از مشکلات اجتماعی دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید