500 منزل مسکونی و پیاده رو; سیل/ همه دستگاه ها برای کمک به مردم بسیج شده اند

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796629

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تمرکز بارندگی ها در شهرستان کنارک، منازل و معابر دچار آبگرفتگی شده و تمامی دستگاه ها برای مدیریت این سیل در کنارک و سایر شهرستان های جنوب استان بسیج شده اند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در سیستان و بلوچستان خبر داد. آماده باش

وی افزود: حجم زیادی از بارش در کنارک متمرکز است و تاکنون حدود 174.5 میلی متر بارندگی در این شهرستان گزارش شده است که بیش از میزان بارندگی در سال 1398 است و کنارک پربارش ترین شهرستان کشور امروز است. “

رئیس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: حدود 500 منزل و همچنین معابر شهرستان کنارک دچار آبگرفتگی شد و تمامی امکانات از ایرانشهر به کنارک و سایر شهرستان های ساحلی استان ارسال شد. سایر نیروهای نظامی و نهادهای مسئول در تلاش برای تخلیه شهر هستند.

وی در خصوص توزیع غذای گرم برای حادثه دیدگان سیل کنارک گفت: تلاش می کنیم کمترین خسارت را به مردم شاهد باشیم. بدون حادثه و مشکل با کمک شهرداری ها اجرا و مدیریت شد.

3a52e6b0 251e 4f46 9114 dd14103ebcdf خبر خاکستری
6000 مترمکعب سیلاب از شبکه فاضلاب کنارک رها شد.

علیرضا قاسمی مدیر عامل آب و فاضلاب استان نیز گفت: خسارت وارده به تاسیسات آب و خدمات پیشگیری از اختلال به مردم قلب جنوب ارائه شد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات لازم برای تقویت تاسیسات انتقال، تامین سوخت لازم و پر کردن مجدد مخازن ذخیره آب انجام شده است.

قاسمی با اشاره به همکاری آب و فاضلاب با خدمات شهری، اذعان داشت: این شرکت خارج از تعهدات و حیطه کاری، به شهرداری برای عبور از بحران است. در این راستا حدود 6000 متر مکعب. آب روزانه شهید ابراهیمی، رجایی و بهشتی از طریق ایستگاه پمپاژ فاضلاب به خارج از شهر منتقل می شود.

وی افزود: در حال حاضر اکیپی از آب شیرین کن با 5 دستگاه پمپ کف 3 اینچی و با هماهنگی شورای شهر اقدام به تخلیه آب از منازل مردم می کنند.

قاسمی افزود: علاوه بر تجهیزات آب و فاضلاب شهرستان کنارک، 10 دستگاه پمپ کفشک و یاقوتی و 5 مخزن آب سیار از چابهار به کنارک ارسال شده و در حال ارائه خدمات هستند.

وی خاطرنشان کرد: سایر ماشین آلات از جمله واتر جت و شیرآلات در صورت نیاز آماده ارسال هستند و شرکت آمادگی کامل برای ارائه تجهیزات لازم و کمک های بیشتر را دارد و سعی می کنیم یک شبه آب را تخلیه کنیم.

به گفته این مقام مسئول، شرایط در شهرستان های چابهار و دشتیاری به حالت عادی بازگشته و در کنارک نیز حدود 70 درصد از جاده ها آبگیری شده و تا صبح فردا وضعیت به حالت عادی باز می گردد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان; تیمی با تجهیزات از چابهار و تیمی از آب شیرین کن با 8 پمپ دیگر و 5 تانکر در کنارک مستقر می شوند و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

قاسمی گفت: تا پایان امشب مشکلات سیل تا حد زیادی برطرف می شود و آمادگی اعزام تیمی از زاهدان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید