500 هکتار از زون کوه نمک کوم زیر کشت رفته است


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877014

معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و مدیریت حوضه های آبریز کوم:

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب شهرستان کوم با اشاره به طرح های نهال کاری در استان کوم گفت: 500 هکتار از منطقه کوه نمک در کوم زیر کشت رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی داوودی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به طرح های بیابان زدایی در استان کوم گفت: منطقه کوه نمک در کوم که دومین مرکز پودری استان کوم است، در سال های اخیر طرح های بیابان زدایی در این منطقه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این قسمت از منطقه هلال های آبی ساخته ایم که تاثیر زیادی در کنترل و پرورش گیاهان منطقه دارد.

داودی با بیان اینکه بیابان این منطقه 2400 هکتار است، تاکید کرد: کاشت در 500 هکتار از این منطقه انجام شد و هم اکنون عملیات مراقبت از کاشت در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به بارندگی کم در سال های اخیر به سمت بیابان زدایی پیش می رویم و در این بین تنها یک اداره کل نمی تواند در بحث بیابان زایی اقدام کند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و حوضه آبخیزداری کوم تاکید کرد: اکنون بزرگترین نیرویی که می توانیم ایجاد کنیم، جلوگیری از توسعه و بیابان زایی است که طرح های نهال سازی می تواند در این زمینه چاره ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: با کاشت نهال در این منطقه تا حد زیادی می توان گرد و غبار محلی را به ویژه پس از بیش از 25 سال عمر نهال کنترل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید